Toon posts:

Bestaat er iets dat ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat ik binnenkort ga verhuizen ben ik mij aan het oriënteren op de nieuwe inrichting. Omdat ik op dit moment twee systemen heb, ben ik van plan één systeem te gaan opofferen. Nou wil het feit dat ik bij dit systeem een prima monitor heb: Samsung Syncmaster 173p, die wat mij betreft (in combinatie met een setje speakers) prima dienst kan doen als televisie. Wat ik mij dus afvraag is het volgende: bestaat er een soort verloopstukje dat een tv-kabel-signaal omzet in een VGA/DVI signaal + een left en right speaker signaal??

Alvast bedankt voor jullie ideëen!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ja, dat heet een TV kaart :)
http://tweakers.net/pricewatch/cat/66

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 04-10-2007 18:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

momania

iPhone 30! Bam!

losse tv tuner? ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Daar zul je dan toch een doosje voor nodig hebben, want het is een totaal ander signaal. Je wilt nu zegmaar een verloopstukje van gasleiding tot waterleiding en stroomdraad hebben :+

Ik heb geen idee of die dingen er zijn, maar als je dan toch het systeem wilt op offeren, doe jezelf een lol en koop voor €30 een TV-kaartje. Geef €50 uit en je hebt er een van betere kwaliteit (kan ook veel beter opnemen én spelen tegelijk vaak) die meteen een afstandsbediening heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik op doel is inderdaad zoiets als een tv-kaart, maar dan zonder dat er een compleet moederbord+geheugen+hd+etc. aan vast moet zitten. Eigenlijk gewoon een 'kastje' dat het signaal van de kabel omzet in iets dat begrijpelijk is voor mijn monitor.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat er digitale tuners zijn die een vga-aansluiting hebben?

Of verkoop je huidige monitor en koop een monitor (lcd-tv) waar een tuner in zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 04-10-2007 20:22 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13
Er bestaan losse analoge tv tuners met vga aansluiting, ook bestaan er converters voor video (composiet/scart/svhs) naar vga.

eerste google resultaat: http://www.digit-life.com...itor/leadtek-tv-pro2.html
(zoeken naar: standalone tv tuner vga out)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mmm samsung is "maar" een 17" monitor. dus waarschijnlijk ben je net zoveel kwijt voor je kastje. als voor een geheel nieuwe tv :). nog afgezien van het fijt dat monitors niet het handigst zijn als tv !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Het product waar Base (en RolfLobker) naar refereert is precies wat ik zoek! Ik ga me even inlezen :)

Dat het een klein scherm is maakt mij op zich niet uit. Ik zat er namelijk over te denken om de monitor aan het plafond te bevestigen boven mijn hoogslaper (studentenkamer hè). Dan zit ik op ongeveer dezelfde afstand als ik nu zit van mijn monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad gevonden wat ik zocht! Helaas is het product duurder dan ik had verwacht.. dus dat wordt even begroten of het er van komt :-)

In ieder geval bedankt voor de vlotte hulp!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Mja.... als je het over de begroting gaat hebben zou ik je aanraden je CRT te verkopen voor € 10,- en dan een 37cm TV terug te kopen voor € 30,- (totaal kwijt: € 20,-)

Edit:
Waarom je systeem opofferen?
Als je die meeneemt en daar een tvkaart van € 30,- in zet ben je ook klaar en heb je nog een tweede pc ook.
Hang die pc desnoods mooi onder je hoogslaper of zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Dysmael op 04-10-2007 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zich nog een tv-kaart liggen, die ik wat dat betreft prima kan gebruiken. Punt is alleen dat een computer veel meer stroom vreet dan alleen een monitor (zelfs al woon ik inclusief), en daarbij nog eens eens lekker zoemt. Met alleen een monitor + tuner heb je dat niet.

Tv heb ik ook wel, maar een beeldbuis hang ik niet zo even aan het plafond.. een lcd wel :) Bovendien wil ik *beneden* ook nog dvdtjes kunnen kijken..

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Een beeldbuis (CRT) hang je net zo makkelijk op hoor.
Wandsteun kost € 15,- bij de Praxis / Gamma / Karwei.

Een 37CM tv weegt circa 5kg.

Edit:

Neem één computer mee. Met daaraan beide LCDs (Dual Monitor)
Neem je tv mee en hang die mooi op.

Zo zou ik het doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dysmael op 04-10-2007 22:08 ]

Pagina: 1