Toon posts:

Sony 32D3000: geen HDMI / zwarte balken

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds van de week ben ik de bezitter van een Sony KDL-32D3000 die ik via HDMI met mijn Philips dvdspeler verbind. Ik heb echter een paar vraagjes waarvan ik het antwoord niet vond en waarop Sony me geen bevredigend antwoord kon geven.

1/ Wanneer ik de tv en de dvdspeler via de HDMI kabel connecteer dan vindt de tv de dvdspeler niet. Ik krijg de melding "geen HDMI apparatuur gevonden". Ik krijg wel beeld dus dvds kan ik wel afspelen maar blijkbaar herkent mijn tv de dvdspeler niet. Ik heb gemerkt dat ik niet de enige met dit probleem ben, maar is er ook een oplossing? Heeft dit gevolgen voor de beeldkwaliteit?

2/ Wanner ik een dvd in 2:40 formaat bekijk heb ik nog steeds zwarte balken boven en onderaan het scherm (tenzij ik de modus zoom en smart gebruik, maar dan verlies ik beeld). Ik dacht dat het beeld automatisch het volledige scherm zou vullen, zoals mijn vorige Philips CRT tv deed (ook breedbeeld). Ik kan de grootte niet manueel aanpassen - die opties zijn uitgegrijsd. Zijn die zwarte balken normaal en kan dat te maken hebben met het feit dat de tv de HDMI connectie van de dvd niet herkent?

3/ Wanneer het beeld zwart is heb ik last van backlight bleeding. Ik vermoed dat dit een normaal verschijnsel is (het is minder erg als ik de beeldkleur verander maar dan wordt alles zo donker). Vraag me trouwens af hoe jullie instellingen staan.

• amennis
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09-2017
zelfde probleem hier, als ik dvd heb aangesloten via hdmi, zegt de tv hem niet te kunnen vinden?!?!

Verwijderd

1/ Geen idee, als tie gewoon afspeelt lijkt mij het geen probleem.
2/ Zwarte balknen horen zo, waarom zou je willen inzoomen? Zo heeft de regiseur het niet bedoeld/
3/ Normaal verschijnsel. Brightness omlaag gooien misschien?

Verwijderd

Hoi ben benieuwd of je al een reactie hebt gehad op ad1.
Ik heb hetzelfde probleem.
Mijn 32D3000 communiceert perfect met de m'n DVD speler. Beeld en geluid worden overgebracht, via HDMI, maar als ik de DVD laat herkennen via de HDMI update op de Sony, dan herkent hij deze niet.
Dus de voordelen van HDMI zoals bijvoorbeeld "TV gaat gelijk met de DVD uit" zijn er niet.
Heb je reeds een oplossing gevonden?
RR