Blauw logo'tje omzetten naar een specifieke kleur rood

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik wil graag een logo'tje omzetten naar een specifieke kleur rood, namelijk #7D1416.

Nu weet ik dat je met Photoshop de functie Hue/Saturation hebt om de afbeelding in zn geheel een kleur te geven, maar helaas kun je daar niet exact een kleur invoeren.

Weet iemand dus een andere manier?

[ Voor 4% gewijzigd door KappuhH op 04-10-2007 17:36 . Reden: mag niet hotlinken ;) ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
Je kunt toch de HSL waarden opgeven? Volgens mij krijg je die waarden ook te zien bij je Palet wanneer je je # waarde opgeeft of niet?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• KappuhH
  • Niet online
FragNeck schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:30:
Je kunt toch de HSL waarden opgeven? Volgens mij krijg je die waarden ook te zien bij je Palet wanneer je je # waarde opgeeft of niet?
Nee geen HSL waarden op je Palet, wel andere waarden maar geen idee hoe je dat zou kunnen omzetten.

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat zowiezo moet werken is:
afbeelding > modus > Grijswaarden

daarna
afbeelding > modus > Duotoon

daarna
Type: Monotoon

Klik de kleur aan, en type bij het # de hexcode. Maar misschien is er ook een snellere manier.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Is het geen beter idee om dat ding te tracen in illustrator, gezien het een logo is. Dan kun je van de lijn zo de kleur aanpassen aan de kleur die jij wil...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

'k wou net zeggen, volgensmij is dit gewoon een live-trace gevalletje van illustrator :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Je plaatje bevat een boel verschillende grijstinten (en geen blauw).. Dat kun je dus nooit naar 1 specifieke kleur rood omzetten. Tenminste niet zonder alle grijswaarden eerst 1 waarde te maken waardoor je plaatje blokkerig wordt.

Het plaatje bevat tevens vuil. Pixels die ws. wit hadden moeten zijn maar nu een grijswaarde hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 19:25 ]

Verwijderd

Omdat ik een een aardige bui ben. Maar dit is echt basic Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/eenvoudig1.png Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/eenvoudig2.png

• KappuhH
  • Niet online
Blijkbaar heeft de gast waar de het plaatje stond ut ding juist verwijderd of iets anders raars mee uitgevreten, ik weet ut niet. Maar het betreft dit logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.hendrikkappe.nl/GoT/folder.gif

Sorry voor het ongemak en het werk dat jullie voor niets gedaan hebben.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Da's wel vrij stom ja. :+

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:51

DataGhost

iPL dev

Afbeeldingslocatie: http://stack.dataghost.com/folderrood2.gif

Om niet gelijk het leer-gedeelte te verpesten... en je vroeg 'hoe', niet 'wie wil voor mij' :+
Voor mij was het ook even leuk om weer iets te proberen.. dit heb ik als volgt bereikt (alles in Paint Shop Pro):
1. Met de channel mixer rood en blauw omwisselenn
2. Wat met color balance gespeeld, uiteindelijk shadows op rood iets verhoogd... ofzoiets :+
3. Levels aangepast

Nu zit ik er redelijk dichtbij, dunkt me.

Edit: het komt me trouwens enigzins bekend voor van KDE... zijn de icons die ze gebruiken daar niet 'open-source' (svg)? Dat lijkt me een stuk makkelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 04-10-2007 23:01 ]

• KappuhH
  • Niet online
Volgens mij is de kleur rood die jij hebt niet exact #7d1416 wat eignelijk wel de bedoeling is. Isn't it?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zoals HlpDsk eigenlijk ook al zei: Er zijn verschillende kleuren blauw, dus krijg je ook niet één kleur rood, tenzij je wilt dat dat hele plaatje verneukt wordt. :)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 20:55

Comgenie

Soms heb je dat

wtf doet iedereen moeilijk, maak een nieuwe layer, fill die met de kleur die je wilt hebben, en stel bij dat venstertje met layers in dat het om "color" moet gaan. Klaar ;)

Het enigste wat nog afwijkt is dat het lichter en donkerder is enzo, maar dat lijkt me logisch ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07404/ditdus123.png
zo dus

Verder waren er nog tig andere mogelijkheden, via paintbrush (bovenaan op Color zetten). Via styles (Color overlay) en weer op color zetten ;). Per pixel aanpassen. En waarschijnelijk zou je ook via channels kunnen werken =P.

[ Voor 57% gewijzigd door Comgenie op 04-10-2007 23:32 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:51

DataGhost

iPL dev

Nee, niet exact nee. Hoe wil je dat sowieso doen met een gradient? Ik zit er in ieder geval op een redelijk groot stuk dicht in de buurt / er omheen. Je weet nu in ieder geval hoe je het zelf ongeveer kan doen :+

Edit@hierboven: nouja, zo kan het dus kennelijk ook. Ik heb ook gewoon wat geprobeerd, ik gebruik het programma verder niet enorm veel :+

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 04-10-2007 23:21 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

En nog even voor de duidelijkheid, het is geen logo, het is een icoon of een pictogram :*

Ik zou de versie van Comgenie aanhouden. Je kan daarna nog wat met saturation en lightness spelen als de overall-kleur rood niet bij de rest van je layout past.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik vind mijn techniek eigenlijk toch wel gepast en estetisch verantwoord (echt de kleur inkloppen) :?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
voorals er ook daadwerkelijk 10 pixels dan de 'juiste' kleur hebben, dat ziet iedereen gelijk natuurlijk!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Dat is een icoontje uit de KDE Crystal icon set van Everaldo. Daarin zit ook een rode versie die allicht niet precies jouw kleur is, maar waarschijnlijk wel beter is afgestemd op daadwerkelijk gebruik. Volgens mij kan je ook gewoon de SVG sources downloaden en daarin de kleur aanpassen als je precies je eigen kleur wilt.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Pagina: 1