Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTACCESS] Rewriterule met form method GET

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ha,

Ik gebruik op mijn website de Rewriterule in het .htaccess bestand. Nu gaat dit allemaal goed, behalve wanneer ik een form submit met een method="get".

Wanneer ik zo'n formulier submit dan krijg ik logischerwijs een url als "?zoek=zoeken&waar=forum".
Nu zou ik graag willen dat de url wordt zoals deze: http://www.example.com/zoeken/forum

Dus dat de Rewriterule wordt toegepast op de submit van het formulier. Ik heb op internet gezocht naar een oplossing, maar heb de oplossing nog niet gevonden. Wel vond ik iets met REQUEST_METHOD in je htaccess, maar hoe dit precies toe te passen in mijn geval weet ik niet.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:20
Je kan toch gewoon zoiets gebruiken:

code:
1
RewriteRule ^(.*)/(.*) script.php?zoek=$1&waar=$2

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een Rewriterule is iets dat serverside gebeurd bij het verwerken van een request en heeft geen invloed op de url in de adresbalk van je browser - dat is immers clientside.

Hetgeen jij wilt bereiken zal je enkel met javascript lukken door de submit van je formulier af te vangen en aan de hand van de ingevulde gegevens zelf de 'mooie' url samen te stellen en daarnaar te redirecten.

Intentionally left blank

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04

orf

Of bij het ontvangen van een request een redirect doen met een pretty url.

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Bedankt voor de reacties. Ik heb idd bij de request een header("location: "); gebruikt om de url om te zetten naar een vriendelijke url.

Bedankt nogmaals voor de reacties.