[WINXP] 2 routers in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik heb even een vraag/probleem met mijn netwerk. De volgende situatie:

Internet (@home) ----> Modem/router ----> Router ---> PC

Omdat het internet wordt gedeelt met meerdere personen en ikzelf meerder lan apparaten in huis heb (Xbox,Laptop,servertje) Heb ik op mijn eigen kamer een router.

De modem/router is een Etech (hier komt het internet op binnen) en mijn router is een Linksys WRT54GC.

Het probleem zit hem in de snelheid van het internet. De lan speeds zijn keurig 11mb/s

Wanneer ik de kabel die vanaf de modem/router direct in mijn laptop plug haal ik snelheden die 400kb/s hoger liggen dan dat ik hem via mijn router laat verlopen.

Wat ik heb geprobeerd:

Router functie op mijn router uitschakelen en DHCP verkrijgen via de modem/router.
Uplink in Ethernet port geplugged ipv WAN.
Firewall uitgeschakeld.
Router in Gateway modus gezet.
Router fixed ip gegeven en zelf intern ander ipnet gebruikt (10.0.0.x ipv 192.168.x)

Wie heeft een idee?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

Kun je die Router niet beter vervangen voor een switch en daar je xbox, laptop en server aanhangen? Volgens mij werkt dat beter dan wanneer je de router er tussen laat zitten.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14

rimpeldinky

nani?

haal de kabel uit de wan poort van je linksys en stop hem in een lan poort, zet wel je DHCP uit van je linksys en verrander hem van router naar acces point :)

kan zijn dat de etech niet goed over weg kan met routeringen (wij hadden een oude etech, deze is er om deze reden uit gegaan)

[ Voor 28% gewijzigd door rimpeldinky op 04-10-2007 16:34 ]

*burp*

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44
Deze etech is nog niet zo oud heb ik het idee. Het nadeel van jouw oplossing rimpeldinky is dat mijn servertje geen vast ip meer krijgt toegewezen en zo dus ook niet "open" staat naar de buitenwereld.

Ik heb je oplossing al eens geprobeerd en dit mocht niets helpen. Gezien het aantal klachten dat binnenkomt over de WRT54GC krijg ik het idee dat dit een crapy router is.