Toon posts:

Laptop draait extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop (packard bell easynote).

Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht, heeft een jaar goed gewerkt totdat het moederbord kapot was. Ik heb hem dan teruggestuurd naar packard bell maar sinds ik hem terug heb draait hij veel trager dan ervoor.

Hij valt constant uit tijdens games, waarschijnlijk door de warmte. Als ik er de onderkant van haal tijdens games blijft hij gewoon aan.

Ook haal ik tijdens games zeer lage fps. Vroeger haalde ik in WoW rond de 70-80 fps met alles op high, nu haal ik met moeite 30fps (met alle settings op low), op momenten daalt het zelfs tot onder de 10fps. Ook recentere games zoals ET:QW draaien veel trager op mijn pc dan op andere laptops met gelijkaardige specs.

Tenslotte maakt mijn ventillator ook verdacht veel lawaai.

Heb hem al geformateerd en drivers upgedate, heeft niets geholpen.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me iets mis met je cooling, terugsturen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Bah, weer 6 weken wachten en hopen dat ze het deze keer wél kunnen oplossen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
En je hebt hem niet op energiebesparing? Niet gekeken of PB je heeft afgezet met een integrated kaartje op een nieuw mobo (buurjongen heeft dat dus met Acer (ja Acer ja :+ ) gehad)...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GENETX schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:47:
En je hebt hem niet op energiebesparing? Niet gekeken of PB je heeft afgezet met een integrated kaartje op een nieuw mobo (buurjongen heeft dat dus met Acer (ja Acer ja :+ ) gehad)...
Mja, dat is meestal het geval he, bij een laptop... :+
Edit:
@hieronder: Ik doel op het integrated vga kaartje. Wat voor zover ik weet bij de meeste laptops standaard is. :)

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 04-10-2007 16:14 ]

Alles kan stuk.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

remco_k schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

edit: verkeerd opgevat. Bij mij staat de laptop juist niet in energiebesparingsmode als deze aan het net zit aangesloten. Dat is volgens mij gewoon standaard. Waarom energiebesparing als je toch aan op de netspanning zit :). Maargoed dat verteld hij er niet bij of hij op de netspanning aangesloten zit of niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Emiel1984 op 04-10-2007 15:55 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hem op netspanning en voor zover ik weet staat energiebesparing af :p
Van VGA kaart heb ik nog steeds mijn X1600, gisteren nog nieuwe drivers voor geïnstalleerd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
remco_k schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Edit:
@hieronder: Ik doel op het integrated vga kaartje. Wat voor zover ik weet bij de meeste laptops standaard is. :)
Hmm, ik noem mn GeForce Go 7600 niet echt bepaald integrated... Evenmin de X700 die mn buurjongen had voordat hij een Xpress 200M van Acer terugkreeg in een laptop met dezelfde behuizing. Helaas voor Acer ziet een tweakert dit meteen...

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 13:52
Het kan al helpen als je even het stof uit alle koelers peutert :)
Pagina: 1