Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[.NET] Windowborder echt verbergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste devvende tweakers,

Ik heb een applicatie (MDI) met een MDI parten zonder border style (ik heb het dus om de hele rand inc knoppen om de form heen, kom even niet op de juiste benaming). Dit werkt opzich prima, er is niets van te zien.

Maar als ik in mijn MDI container switch tussen MDI children (welke gedocked) is er een fractie van een seconde wel die "titel balk" te zien. Heel vervelend vind ik aangezien er heel wat eye-candy in deze applicatie zit!

Kan ik bv met behulp van de Windows API de effecten die windows toevoegd tijdens switchen tussen MDI children vermijden?

Ik switch overigens tussen MDI venstertjes met de methods Show() en Hide(). Ik wil niet overschakellen op alle venstertje maximizen en dan topmost gebruiken ofzo, ik wil dus echt die rand om mijn forms weg?

Edit: wat ik bedoel dus moge duidelijk zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/kutborder.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 14:59 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als ik even snel een MDI applicatie in elkaar klus en de FormBorderStyle van die child windows op None zet zie ik geen title bars.
Nu ik het screenshot zie vraag ik me af of MDI wel een goeie opzet is. Kun je niet beter iets doen met panels ipv MDI windows?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het nu zo gedaan, omdat ik de applicatie dan kan opstarten en ook elk scherm in een aander venstertje kan laden.

Er zitten namelijk performance grafieken, logs overzichten in voor mijn auto, als ik mijn laptop aan mn auto prik wil ik de venstertjes allemaal naast elkaar, als ik op mijn touchscreen werk in de auto dan moet de applicatie zich MDI achtig gedragen.

Met panels weet ik niet of dit zo gemakkelijk te realiseren is, en wordt de code met panels niet een enorme zooi?

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Waarom wil je die MDI parent? Als je je eigen layout gebruikt, dan toch ook voor de venstertjes die geminimaliseerd zijn? Dus gewoon met losse windows werken en zelf tekenen welke geminimaliseerd is enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg je niet helemaal era.zer. Je bedoel alle venstertjes opelkaar tekenen en het venster dat actief moet zijn naar voren halen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kun je niet beter iets doen met panels ipv MDI windows?
Ik vind dit eigenlijk wel een geschikte kandidaat voor WPF ;)

(TS: directory ".." gaat omhoog, niet omlaag ;))

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-10-2007 02:04 ]

日本!🎌

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

_Thanatos_ schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 02:03:
[...]

Ik vind dit eigenlijk wel een geschikte kandidaat voor WPF ;)
Daar is het inderdaad wel een leuke voor :)

On topic:
TS het moet dus zoiets doen:
Op de laptop:
code:
1
2
[venster1] [venster2]
[venster3] [venster4]

En op het touchscreen moet dit overblijven
code:
1
[venster1]

met de rest van de vensters "erachter"?

Volgens mij is de meest handige oplossing in dit geval om er voor te zorgen dat je op je touchscreen dan 1 van de vensters maximaliseert en in de laptop configuratie zelf die vensters gaan positioneren odi.
Ik praat poep.

Ander ideetje. Maak ala .Net 2.0 een Programs.cs waarop je zelf een soort van "window manager" implementeert (stelt eigenlijk niets voor ;)) en laat die windowmanager de vensters positioneren. Met een beetje berekening kun je wel uitvogelen welk scherm je waar neer moet zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door MTWZZ op 05-10-2007 09:21 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:00:
Ik volg je niet helemaal era.zer. Je bedoel alle venstertjes opelkaar tekenen en het venster dat actief moet zijn naar voren halen?
Voor elk venster heb je ook daadwerkelijk een form of niet? of teken je alles op 1 form?
Nu doet het er weinig aan eigenlijk, je maakt een nieuwe instantie van het form(of eigen window) object en tekent daar je spullen Dat positioneer je op je scherm en onderaan heb je een aparte form/window die geminimaliseerde vensters toont als die er zijn. Je houdt zelf bij welke vensters er open staan, waar en in welke staat

Verwijderd

Topicstarter
Alles in aparte forms momenteel.

Ik ga eens naar WPF kijken, geeft deze app weer een educatief smaakje dan ;-).
Pagina: 1