[VOEDING] Oude voeding genoeg voor nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Ik heb een 430watt voeding van Coolermaster. Deze is onegveer 2 jaar oud en kostte mij rond de 80 euro. Mijn nieuwe systeem wordt:

Intel Core 2 Duo 6750
2x1GB DDR 800
Gigabyte G33 Mobo
1x HDD IDE (wordt een SATA binnekort)
1x DVD speler
1x Soundblasyer Audigy
1x Ati Radeon 2900XT of Pro (twijfel nog)

Heb je trouwens een speciale voeding nodig voor een PCI-Express videokaart? Want is het niet zo dat die een speciaal stroomkabeltje vereist?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik weet niet of je aan 430 watt genoeg heb, ik weet wel dat je 6 pins voedingsstekkers nodig hebt voor een 2900. Of deze aanwezig zijn in jouw voeding moet je zelf effen kijken.

• Dannydekr
  • Laatst online: 04-02 13:47
Denk het haast niet. Hij is nog uit de AGP tijd toen PCI-E net bestond met als enige kaart de Nvidia 6600 :)Ach dan koop ik er een nieuw voeding bij. Weet iemand een goede voor onder de 100E?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Theo
  • Laatst online: 18:27

Theo

moederbord

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Er bestaan verloopstekkertjes van gewone molex naar 6pin om je vga kaart te voeden. Dit zat standaard bij mijn vga kaart. Normaal zou die 430w wel moeten volstaan ik trek een x2 4200 met een 7800gt en 5hd op een 380w coolermaster voeding en die doet dat perfect.