Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Css: firefox geeft div ook margin

Pagina: 1
Acties:

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-11 00:41
Hallo!

Ik heb net een simpele html/css lay-out gemaakt.
Op deze webpgina staan het menu (#navigatie) en de tekst (#inhoud) samen in de div #main.
De #inhoud wordt rechts gefloat met een margin links, zodat links het menu kan staan.
Internet Explorer 7 en Opera geven de lay-out correct weer. Firefox niet.
--> Het menu krijgt boven een margin van 60px, in firefox neemt die margin in #inhoud mee.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#main{
width: 770px;}

#navigatie{
width: 250px;
border: 1px solid #000;
margin-top: 60px;}

#inhoud{
width: 450px;
float: right;
margin: 0; 
text-align: left;
font: 13px verdana, sans-serif;}

URL: http://www.michele-deco.be/v1/
Ik ben al meer dan een uur bezig met het zoeken naar een oplossing, maar helaas 8)7

Verwijderd

Probeer eens een overflow: auto op je #main. Vraag me niet precies waarom 't werkt, maar 't werkt volgens mij ;-)

Als iemand zou kunnen uitleggen of een linkje heeft dat uitlegt waarom overflow: auto zulke dingen oplost, graag!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-11 00:41
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:29:
Probeer eens een overflow: auto op je #main. Vraag me niet precies waarom 't werkt, maar 't werkt volgens mij ;-)
Dit werkt perfect! Bedankt :)
Ik had zelf nog niet stilgestaan bij de overflow alhoewel deze mij in het verleden ook al vaak geholpen heeft :p
Ik zou ook graag weten waarom die zulke dingen oplost én waarom dit probleem bij firefox voorkomt.
Bedankt!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:29:

Als iemand zou kunnen uitleggen of een linkje heeft dat uitlegt waarom overflow: auto zulke dingen oplost, graag!
Ik vermoed dat het met margin collapsing te maken heeft.
http://www.andybudd.com/a...argin_for_error/index.php

[ Voor 16% gewijzigd door hing op 04-10-2007 14:55 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Dit is duidelijk een bug in Firefox; de margins van een float zouden nooit mogen collapsen.
Met overflow anders dan 'visible' of door het containing element een border of padding te geven voorkom je nu deze collapse (die er nooit had mogen zijn in de eerste plaats :P).

Intentionally left blank