Kapotte laptop videokaart vervangen door Usb videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruben_82
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb een Acer Travelmate 4602Wlmi en sinds gister kreeg ik allemaal rare kleuren in beeld en daarna een blauw scherm. Nu krijg ik bij het opstarten helemaal geen beeld meer, alleen als ik een externe monitor erop aansluit.

Wanneer er een externe monitor heb aangesloten heb ik wel weer rare kleuren in beeld. Ik heb de laptop open gemaakt om te kijken of ik eventueel een kabeltje heb die videokaart en moederbord verbinden maar dit is integrated. Het blijkt dat wanneer ik op de videocooler druk dat ie een bepaalde connectie maakt en wel goed beeld geeft.

Conclusie is dus dat de videokaart kapot is. Omdat het zonde is om het hele moederbord te vervangen kwam ik op het idee om een externe videokaart er aan te hangen via USB of PCMCIA.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of dit werkt. Kan ik de externe videokaart als primary videokaart instellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ruben_82 op 04-10-2007 14:22 . Reden: onboard videokaart moest integrated videokaart zijn ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:09

Yor

Yor1313#2571

Waarom duw je niet een plaatje ijzer oid ertussen die bij het dicht schroeven de gelijke druk als jou handdruk vormt?

Je schrijft dat als je erop drukt, de kaart het gewoon doet!

http://yor.minitroopers.com

• Ruben_82
Yor_13 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:25:
Waarom duw je niet een plaatje ijzer oid ertussen die bij het dicht schroeven de gelijke druk als jou handdruk vormt?

Je schrijft dat als je erop drukt, de kaart het gewoon doet!
Ik heb dit geprobeerd maar het werkt alleen als ik druk op de kant waar mijn toetsenboord zit. Hier kan ik helaas geen druk op uitvoeren met een plaatje ijzer omdat alleen mijn toetsenbord ertussen zit..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
PCMCIA en USB videokaarten heb ik nog niet gezien.

Kan het niet zijn dat de koeling van je videokaart niet afdoende meer is doordat bijvoorbeeld de coolingpad of koelsmurrie weg is?

Senile! Senile Oekaki

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een usb-videokaart gaat denk ik wel werken zolang de laptop niet vastloopt door de kapotte videokaart. Zo'n usb-kaart is alleen niet zo snel en ik verwacht dat scrollen enzo al behoorlijk schokkerig gaat.

• Ruben_82
-=bas=- schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:29:
PCMCIA en USB videokaarten heb ik nog niet gezien.

Kan het niet zijn dat de koeling van je videokaart niet afdoende meer is doordat bijvoorbeeld de coolingpad of koelsmurrie weg is?
De laptop heeft er ook last van bij een koude start dus dat kan het probleem niet zijn.

• Ruben_82
Palomar schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:34:
Een usb-videokaart gaat denk ik wel werken zolang de laptop niet vastloopt door de kapotte videokaart. Zo'n usb-kaart is alleen niet zo snel en ik verwacht dat scrollen enzo al behoorlijk schokkerig gaat.
Ik wil hem ter vervanging van mijn andere laptop in mijn auto gebruiken waar het gebruik maakt van een scherm met een resolutie van 800 bij 600.. Ik ga het maar gewoon proberen..

• Ruben_82
Dit is degene die ik ga proberen.. http://www.sweex.com/prod...ectie&item=49&artikel=460

Vrij goedkoop dus de moeite waard om het te proberen

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:37

Wallie

Herr

Ruben_82 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:12:
Dit is degene die ik ga proberen.. http://www.sweex.com/prod...ectie&item=49&artikel=460

Vrij goedkoop dus de moeite waard om het te proberen
Vraag me af of zo'n ding ook buiten windows om, als primaire kaart wil werken (maw --> ziet de bios dat ding wel?)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Ruben_82
Wallie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:45:
[...]

Vraag me af of zo'n ding ook buiten windows om, als primaire kaart wil werken (maw --> ziet de bios dat ding wel?)
Dat is inderdaad waar ik me zorgen om maak.. maar externe usb crdoms kan je ook instellen in de bios dus ik hoop dat het met de sweex usb 2.0 video ook het geval is..
Pagina: 1