[LINUX/UNIX] NAS software

Pagina: 1
Acties:
  • 2.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
Ik heb een thinclient die ik wil inrichten als NAS + FTP met SMB functie zodat je hem in Windows kunt sharen (eventueel ook een simpele 1 site webserver, dus apache/little apache ofzo) met USB harddisks eraan. Booten doe ik vanaf een USB flash drive van 1GB.

Nu is freenas een mooie oplossing alleen die heeft 96mb geheugen nodig en er zit 64mb in wat niet is uit te breiden. Ook zit er maar een 32mb flash drive in, maar daar kan ik niet veel mee want die zit volgens mij op een floppy poort ipv een standaard IDE poort, er zitten geen IDE poorten in, geen pci sloten etc.

Dus het is allemaal zeer beperkt, maar het moet lukken. Puppy Linux draait bijvoorbeeld prima alleen hoe maak ik nou een NAS die gewoon via de webbrowser bereikbaar is? Any help?

[ Voor 6% gewijzigd door RealAlcatraZ op 04-10-2007 14:12 ]

• RealAlcatraZ
Niemand die me helpen kan?

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
Als je Puppy linux hebt draaien kun je zefl Samba installeren en vervolgens SWAT voor een web interface voor Samba.
Daarnaast kun je dan nog een ftp server installeren om ook bestanden heen en weer te kunnen slepen via het internet.

Met een dergelijk systeem zul je toch zelf aan de gang moeten, want de specs zijn wel erg laag voor een NAS.

Infinitus est numerus stultorum

• RealAlcatraZ
Superboer12 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:33:
Als je Puppy linux hebt draaien kun je zefl Samba installeren en vervolgens SWAT voor een web interface voor Samba.
Daarnaast kun je dan nog een ftp server installeren om ook bestanden heen en weer te kunnen slepen via het internet.

Met een dergelijk systeem zul je toch zelf aan de gang moeten, want de specs zijn wel erg laag voor een NAS.
specs laag? geheugen wel maar het is toch nog een 800mhz processor dus dat werkt weer in het voordeel natuurlijk. Het zal dus niet zo makkelijk benaderbaar worden als freenas helaas merk ik al, ik ga mijn best doen.

Hoe installeer ik trouwens puppy linux? Ik heb toch redelijke kennis van Linux, met name Debian achtige, maar ik ben geen installatie tegengekomen, alleen de livecd en daar zie ik geen installatie optie.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

SpamLame

niks

Je kan ook met dedicated NAS distributies aan de slag, zoals FreeNAS of OpenFiller

My Bad de OP niet goed gelezen

[ Voor 20% gewijzigd door SpamLame op 10-10-2007 07:52 . Reden: My Bad de OP niet goed gelezen ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
SpamLame schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:52:
Je kan ook met dedicated NAS distributies aan de slag, zoals FreeNAS of OpenFiller
Euh, lees de OP eens ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
http://www.smallnetbuilder.com/

Hier vind je ook info, zeker over de snelheden en een beetje software.

• RealAlcatraZ
jan99999 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:47:
http://www.smallnetbuilder.com/

Hier vind je ook info, zeker over de snelheden en een beetje software.
Ik ga dit even bekijken!
Pagina: 1