WiFi adapter drivers

Pagina: 1
Acties:

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Hallo allemaal,

Ik heb een onboard WiFi-AP adapter (ASUS P5K-E mobo) en is opzich een goed ding. Surfen en downloaden is geen probleem, echter online gamen wel! Ik krijg om de haverklap (~1 a 2 minuten) een kleine 'lag-interval' van zo'n 2-3 seconden, dat hij dus even geen gegevens ontvangt. Misschien is dit gewoon hardware matig een probleempje van deze adapter, maar zou graag andere drivers willen proberen. Want op mijn laptop speel ik dezelfde game zonder problemen met WiFi.

Mijn Apparaatbeheer zegt dat ik een "Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54Mbps USB2.0 Network adapter" heb geïnstalleerd. Deze drivers heb ik gewoon van de meegeleverde ASUS cdrom gepukt.

Iemand een idee of ik uberhaubt alternatieve drivers kan uitproberen en zo ja, welke? :+

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 15:00
Probeer de website van realtek :)
edit:

ik heb even voor je gekeken, er zijn 2 versies!

de RTL8187L en de RTL8187B

kijk ff welke je hebt :) staat op het ding zelf :D als je de goede hebt kies je gewoon "software" of "dowloads" (vanaf hier)

[ Voor 99% gewijzigd door sjongenelen op 04-10-2007 14:01 ]

you had me at EHLO

• A-J
Beiden zeggen "IEEE 802.11a/b/g Wireless LAN Network Interface Controller with USB 2.0 Interface" of "Wireless LAN USB 2.0 Network Interface Controller"

USB interface... zegt mijn apparaatbeheer ook (zie eerste post) Ik snap er niets van... het is gewoon een geïntegreerde WiFi adapter.

• sjongenelen
echt? hmm, het is dus een PCI adapter?

maak alsnog even je kast open en lees precies wat er op dat ding staat. Dan weet je het zeker :)

you had me at EHLO

• A-J
Ik zou zeggen; geen van beide. Het is een mobo-ingebakken adapter. Maar die drivers van de ASUS cdrom hebben dus USB2.0 interface drivers geïnstalleerd, dus het zal wel. Ze werken wel, maar zoals ik dus zei gaat het gamen soms gepaard met te veel lag. Daarom wil ik andere drivers proberen...

Op het moederbord oid staat vrij weinig, dus daar word ik niet veel wijzer van.
Helaas is de ASUS site nu niet geheel toegankelijk wegens onderhoud, anders hadden we daar even verder kunnen kijken.

• sjongenelen
aaah sorry :D

idd, kijk even op asus als de site weer online is, selecteer je model mobo en kies drivers :)

(btw: ik zou altijd je drivers in de gaten houden, sowieso proberen die van de cd te updaten... die zijn meestal brakkig)

driversite is up :D

http://support.asus.com/d...&type=Map&SLanguage=en-us

[ Voor 21% gewijzigd door sjongenelen op 04-10-2007 14:36 ]

you had me at EHLO

• A-J
Ik word zowieso wel gek van die brakke WiFi zooi. Ik heb al heel veel slechte ervaring met een PCI adapter van Netgear en nu werkt dit ook al niet geheel naar mijn zin.
Als je een laptop koopt, werkt de WiFi altijd 99% van alle gevallen super.

Mocht ik toch een nieuwe PCI adapter kopen, heb je dan aanbevelingen? Maakt me niet uit dat het misschien iets duurder is, ik wil gewoon dat het goed spul is.

Ik ben nog niet klaar met deze ASUS onboard adapter, maar als ik de hoop opgeef dan wil ik echt zeker zijn dat ik wat goeds koop.

• sjongenelen
linksys :)

heb je mn linkje nog gezien?

you had me at EHLO

• A-J
Jep, bedankt :) Kga nu gelijk effe de nieuwste van hen proberen... en anders nog even op het Asus forum uithuilen.
Als niets heeft geholpen ga ik dan maar een linksys proberen.

Ik ben een aantal maanden geleden nog met een linksys in mijn handen gestaan, maar toch voor de netgear gekozen toen. Stom stom... :P

• sjongenelen
[b]ajautze schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:39:[/b

Ik ben een aantal maanden geleden nog met een linksys in mijn handen gestaan, maar toch voor de netgear gekozen toen. Stom stom... :P
hehe yup :)

you had me at EHLO

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

A-J schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:29:
Ik zou zeggen; geen van beide. Het is een mobo-ingebakken adapter. Maar die drivers van de ASUS cdrom hebben dus USB2.0 interface drivers geïnstalleerd, dus het zal wel. Ze werken wel, maar zoals ik dus zei gaat het gamen soms gepaard met te veel lag. Daarom wil ik andere drivers proberen...

Op het moederbord oid staat vrij weinig, dus daar word ik niet veel wijzer van.
Helaas is de ASUS site nu niet geheel toegankelijk wegens onderhoud, anders hadden we daar even verder kunnen kijken.
Kan best zijn dat ie intern op het moederbord wel degelijk via de USB bus aangesloten zit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1