Toon posts:

Advies over Dual Monitor Kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic zegt hopelijk al genoeg, welke grafische kaart is het beste te gebruiken om 2 monitoren aan te sturen
en waarom?
het gaat voornamelijk om 2d aplicaties en niet om games
Thanks!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Wat is je besturingssysteem?? Wil je verschillende resoluties draaien op de verschillende monitoren?

Wat ik je aanraadt onder win98, ME of Win2k is om er gewoon een PCI kaartje naast te prikken. Verreweg het goedkoopst en op je 2e scherm hoef je toch geen 3D applicaties te draaien. (Het voordeel is dat je dan Dual screen kan draaien met een snelle 3D kaart die geen dual-head ondersteunt)

Om Incompabiliteitsproblemen te voorkomen kan het handig zijn om 2 kaarten van hetzelfde merk te nemen, al maakt dat strikt genomen niet uit.

(Ikzelf draai dual-screen onder Win2k met 2 matrox-kaartjes, een g200 (AGP) en een Millenium II (PCI). Ik heb heel lang 2 Millenium II kaartjes gebruikt (2 x PCI))

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Is het voor een nieuw systeem koop dan een G450 16Mb DDR Dual Head ongeveer 320,-

Heb je al een videokaart met goede 2d kwaliteit. Koop dan of een tweede hands matrox g200 PCI.
Anders een SIS 6326 PCI kaart.
De sis heb ik zelf ook en gebruik ik voor de aansturing van mijn 17 inch.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Op

http://www.realtimesoft.com/multimon/search.asp

kan je zien welke combi's wel en niet goed werken.

(P.S. een G200 PCI is moelijk te vinden en in 2D is een Millenium II of Mystique 220 evensnel)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Als je voor een leuk prijsje een G400 op de kop weet te tikken is dat definitief de weg te gaan. Je kan er alle 3D games prima mee spelen voor het geval dat, en in 2D is dit de king. Plus dat de DualHead functionaliteit onovertroffen is (alleen de G450 heeft een ietwat betere DualHead; hogere reso op 2e scherm).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
okee dus de g450 moet ik er dan ff door zien te krijgen ;)
en verder... die nvidia dual monitor kaart?
das niets vergeleken bij de matrox g4xx serie toch?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een G450, 'k zou niet meer zonder kunnen! :)
Ik doe veel werk met photoshop en daar kan ik dus wel veel ruimte en 2D snelheid bij gebruiken, werkt prima hoor! :7
Oók onder Win2K, in 1280x1024, beide displays. :)
Persoonlijk vinnik Dual Head ook beter werken dan TwinView.

/me is als 2D photoshop maniak dan ook een echte Matrox fan :+

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik wil zelf ook zo'n g450 kopen maar welke ? het gaat alleen om 2d en ik wil 2x 1600x1200 aansturen. lukt dit met 16mb sdr of met 16mb ddr of heb ik gewoon 32mb nodig.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vind 16 toch wel weinig, als je geld hebt zekers voor de 32 MB gaan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Anders een SIS 6326 PCI kaart.
geen goed plan dat is echt een hele slechte kaart.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Op dinsdag 13 februari 2001 16:07 schreef SuB het volgende:

[..]

geen goed plan dat is echt een hele slechte kaart.
Heb er geen problemen mee.
Gebruik deze monitor toch als monitor voor Icq,Msn,Winamp.

En nog geen 30,- voor betaald.

Verwijderd

Probeer een G400 MAX DualHead 32 Mb te pakken te krijgen. Laatst stond er nog een te koop hier. Die van mij kan je jammer genoeg niet kopen, want ik ben er hardstikke tevreden over. Anders afwachten tot de G800 uitkomt, dan zullen er wel een stel G400 weer op de 2de hands markt komen.

Verwijderd

Ik heb dat ding ook en de beeldkwaliteit is ronduit slecht en bovendien wordt hij niet ondersteunt door w2k (redelijk belangrijk met de komst van WinXP).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voodoo3-2000 of 3000 PCI, werkt prima onder Win2k.

Verwijderd

Hmmm ik heb een Milennium II naast mijn i740 draaien, maar in 98se zegt windows dat het mijn primaire videokaart niet uit kan schakelen, waardoor ik geen multimonitor support heb. Onder w2k werkt het echt perfect, maar daar doet me isdn kaart het weer niet...:'(

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou absoluut voor de G400/G450 gaan, multi desktop werkt gewoon prima maar zo'n ding kan nog meer:
- Zoom (een deel van je primaire beeldscherm uitvergroten op het secundaire scherm)
- Clone (2x hetzelfde beeld)
- DVDmax (film kijken in een venster op je monitor en fullscreen op een TV)
- eDualhead (internet pagina door laten lopen op je 2e beeldscherm)
- weergave op een TV (zonder dat je refresh rate aan hoeft te passen, en kan ook DOS vensters weergeven).

Ik ben al de trotse bezitter van een G400 vanaf het moment dat ze in de USA net uit waren en ik heb er nog nooit spijt van gehad. Echt een super kaart:):)

/edit

ik let niet zo erg op geloof ik, deze topic speelde bijna al een maand terug:Z

Be true to yourself and be honest to others,

Pagina: 1