ik heb gisteren getracht mn pc opnieuw te installeren, clean install windows xp. (SP1) tijdens de partitie indeling kreeg ik wel mn harde schijf te zien(SATA 160GB) maar gaf aan dat ie maar 130 GB was. na ff zoeken op wat forums kwam ik er dus achter dat mn sata drivers niet automatisch werden geladen terwijl ze bij een vorige reinstall anderhalf jaar geleden wel gewoon werkte. heb daarna gezocht naar drivers voor deze controller. als het goed is zit in mijn Dell Dimension 5150 een Intel 945 moederbord, waarna ik diverse drivers heb gedownload en geprobeerd heb om te loaden binnen de setup van xp met de F6 functie. Dit zonder succes. Naar aanraden van een vriend, heb ik de windows vista disc gepakt en gekeken of vista deze drivers wel laadde, maar tevergeefs. je zou toch verwachten dat vista hier een driver van zou kunnen hebben. ook de drivers die ik van het moederbord gedownload had, werkten niet binnen Vista.
ter aanvulling, ik heb geen floppydisk in mijn pc zitten dus heb eerst op een andere pc de drivers op floppy moeten zetten en toen op usb stick
schiet echt op deze methode.
mischien zijn er andere mensen die ook dit probleem tegengekomen zijn? Dell support zegt dat ik gewoon system restore moet uitvoeren door tijdens het booten op CTRL+F11 moet duwen, maar deze restore partitie is waarschijnlijk verdwenen met de vorige reinstall die ik heb uitgevoerd.
een beetje hulp zou ik erg op prijs stellen
ter aanvulling, ik heb geen floppydisk in mijn pc zitten dus heb eerst op een andere pc de drivers op floppy moeten zetten en toen op usb stick
mischien zijn er andere mensen die ook dit probleem tegengekomen zijn? Dell support zegt dat ik gewoon system restore moet uitvoeren door tijdens het booten op CTRL+F11 moet duwen, maar deze restore partitie is waarschijnlijk verdwenen met de vorige reinstall die ik heb uitgevoerd.
een beetje hulp zou ik erg op prijs stellen