Waarom krijg ik t idee dat sommigge mensen de topicstart niet lezen.
het thema is dat wij mensen steeds beter worden in wat we doen omdat de techniek en wetenschap die wij hebbeen exponetieel groeit en dat wij steeds sneller en beter worden in wat we straks kunnen, onder andere door het gebruik van implantaten en biotechnologie.
Bovendien heb ik sterk t gevoel dat hier hele ongeduldige mensen zitten die omdat ze nu niet meten een goed resultaat kunnen zien niet kunnen begrijpen dat dingen veraneren in een proces dat vaak door mislukkingen leert. Als je op je bek gaat omdat je iets fout hebt gedaan kun je daar toch ook van leren in je volgende poging? we hebben t over wat er binnen nu en 15 jaar gaat gebeuren en dat tegenover die 80 miljoen jaar dat de mensheid bestaat ( of was t 80.000, ik weet t ff niet)
maar goed, verleemen krakt zn knokkels, volgende antwoorden ronde.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:39:
[...]
Dat we een proces begrijpen impliceert niet dat we het ook (kunnen) sturen. Dus noem je het volgens mij onbewust of toeval. En dat kan je toch moeilijk omschrijven als: “wat wij mensen doen is het verfijnen en doorgeven van informatie”.
[...]
Ja hoor... en als een blanke vrouw een kind krijgt van een neger krijgt het kind een grijze huid. Ooit gehoord van dominante, recessieve en co-dominante genen?
het verfijnen en doorgeven van informatie is wat in e hele kosmos gebeurt. wij mensen zijn een ondereel van dat proces en dus doen wij dat ook. het is niets iets wat we bewust sturen, maar meer iets wat we zijn. alles wat we doen moet je niet als losse onderdelen zien maar als een geheel.
we staan niet boven de natuur of de kosmos dus alles wat wij doen en creeren is een deeldaarvan.
(oew dit gaat wel erg diep nu)
het beter kijken met onze ogen komt dus doordat we zoiets als laser correctie en lensimplantaten hebben. een product dat ontstaan is uit het systeem dat het menselijk ras heet.
het beter worden van DNA komt door beter eten en betere opvoeding en een beter klimaat om in te overleven als soort. als een vrouw met een erfelijke ziekte met iemand een kind krijgt zonder die zelfde erfelijke ziekte, of zelfs een betere resistentie tegen die erfelijke ziekte, zal daardoor een gezonder kind uit worden geboren dan als 2 mensen met de zelfe erfelijke ziekte een kind krijgen.
Dat geld niet voor alle mensen maar als je een groep neemt dan zal het grotere deel daar baat bij hebben. zo werkt de bio industrie namelijk ook. men kruist een appel die vatbaar is voor een bepaalde schimmel die schadelijk is met een vrucht dioe daar resistent tegen is met als resultaat een appel die die eigenschappen van ie andetre vrucht leent en dus ook resistent is.
Dit maar dan met mensen, op een natuurlijke manier. kom over duizend jaar maar eens kijken waar we dan nu zijn.
maar je kan beginnen om te kijke over 10 jaar, dan zijn we al enorm veranderd.
geen alsheimer meer, geen parkinson meer, geen hartaandoeningen meer. Hulpdingen om dit soort dingen te voorkomen worden nu al 10 jaar in labaratorias getest en veel van die toepassingen zijn al bijna marktrijp. We begeven ons nu al op t gebied van toepassingen die verder gaan dan t verhelpen van aandoeningen en gewoon weg recreatief beschoud kunnen worden.
(mijn god ik ga steeds wetenschappelijker lullen hiero)
je kan al sinds 10 jaar een chip laten implanteren die voor jou de deur van je huis van t slot haalt zodat je geen sleutels meer nodig hebt. Dat soort dingen zijn er gewoonwerg al. En neit omdat je verlamd bent, maar gewoon om dat je t leuk vind.
Dat we langer worden heeft meer met de voeding te maken die wij onze kinderen geven dan met onze genen. En ik zou graag je bron willen zien over die beter ogen, want ik denk zomaar dat het tegenovergestelde waar is. Dat je niet meer dood hoeft te gaan gaat aan ziektes en infecties komt ook niet door een “sterkere” mens, maar door een beter gezondheidszorg. Kijk maar naar de kindersterfte in de derde wereld en roep dan nog maar eens dat de mens beter bestand is tegen van alles en nog wat.
mensen zijn beter bestand, er zijn doodleuk meer medicijnen en technieken om de mensen niet te laten sterven en gezonder te laten leven. nogmaals, het topic is de cybernetische mens komt er aan.
wij zijn bezig te intregeren met technologien, op technisch en biologisch gebied die straks niet meer los te denken zijn van ons bestaan.. en eigelijk doen we dat al. Men vind t tegewoordig zelfs onnatuurlijk als iemand zonder tanden geen kunstgebit neemt.of als je slechte ogen hebt dat je geen bril hebt of lasercorrectie doet. dat soort mensen worden in onze maatschappij als niet normaal beschouwd.
[...]
Ja…. maar kan je daardoor stellen dat die 6 miljard mensen nu meteen aan de slag gaan met het verbeteren van hun lichaam? Het grootste gedeelte van de mensheid mag blij zijn als ze vanavond al iets te eten hebben gehad. En in ons gedeelte van de wereld heeft het merendeel veel te veel en bovendien ongezond gegeten en hangt nu voor de tv. Van de Nederlandse volwassen kampt inmiddels 46% met overgewicht en jij stelt dat we bezig zijn met het verbeteren van ons lichaam?
ze zijn etr al mee aan de slag gegaan. ik ben namelijk neit de eerste die die tekst opt net heeft gezet. madonna en michael jackson en de paus zeggen die ingen ook op net, net zoals ophra winfrey.
t staat trouwens ook op pakjes sigaretten. en weer, kom over tien jaar maar eens terug...
dan zijn er weer 3 nieuwe mogelijkheden er bij om te stoppen met roken.vroeger
[...]
[quote]
En… zijn dat geen normale volwassen mensen geworden? Zijn er nu minder drop-outs, minder zelfmoorden, minder depressieve mensen, meer gelukkiger kinderen en betere volwassenen dan
in de tijd van hannibal zijn er 40 miljoen mensen vermoord
in de 2de wereld oorlog 10 miljoen
de derde wereldoorlog is bijna onmerkbaar aan ons voorbij gegaan. o ja ze hebben saddam opgehangen. die is dood nu.
zie ik hier een stijgende lijn?
in de vierde wereldoorlog vechten alleen nog maar robotjes tegen elkaar terwijl we t alemaal braaf op onze tvtjes bekijken.
er zij n zeker minder depressieve mensen er was een tijd dat antiepressiva gewoonweg niet bestond.
mensen hebben minder honger mensen sterven niet meer zo massaal aan de pest en cholera . en zelfs in de landen war dat nu nog wel gebeurt zal dat een stuk minder worden.
[...]
Helaas zijn er véééééééél meer normale als oplettende burgers. En die vinden het hardstikke goed dat de overheid die informatiestroom wat gaat controleren.
dat is onmogelijk. bloed kruipt waar t niet gaan kan. er zal altijd een underground zijn.
[...]
Omdat zij ook graag de vooruitgang wil meemaken? En niet aan de kant wil staan als die nieuwe verworvenheden aan haar voorbij flitsten?
ja maar wat voor nieuwe verworvenheden zijn dat dan?
het engie dat ze hebben is dat ze die email, die ze ook op een commodore 64 haden kunnen tikken
nu op een syteem moeten doen waar ze de BVD 10 jaar geleden hun moeder voor hadden verkocht om t te kunnen hebben. wat een verspilling van techniek en energie. als je alleen maar emails wil tikken en af en toe op de reisplanner wil kijken hoe laat de bus vertrekt. koop dan een computyer van 50 euro en geef die andere 1200 euro uit aan een goed doel of zo.