Toon posts:

IIS geconverteerd naar 64-bit. Virtual server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m. installatie exchange 2007 dient de IIS van de server op 64- bit te worden gezet. Ofwel, dat de IIS alleen nog 64 bit aan kan. De server is 64- bit met windows 2003 std. erop.
Nadat ik de IIS heb aangepast om alleen onder 64- bit te kunnen draaien werkt de interface van MS Virtual Server 2005 R2 niet meer. De Vmachine werkt nog wel gewoon.

Als ik de webinterface wil benaderen van Virtual server dan krijg ik in IE deze fout: Service unavailable.

Iemand suggesties?
Alvast bedankt! :*)

Verwijderd

Logboeken al bekeken? Lijkt me sterk dat hierin niets wordt beschreven. Heb je zelf al gezocht bij Microsoft / Google?

How to switch between the 32-bit versions of ASP.NET 1.1 and the 64-bit version of ASP.NET 2.0 on a 64-bit version of Windows

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al geprobeerd. Conversie nog een keer uitgevoerd volgens deze stappen:
Schakelen tussen de 32-bits versies van ASP.NET 1.1 en de 64-bits versie van ASP.NET 2.0 op een 64-bits versie van Windows

Krijg dezelfde foutmelding in log als beschreven. Alles uitgevoerd zoals beschreven. Als ik exchange web acces wil benaderen krijg ik geen "service unavailable" meer maar vraagt ie om het webcertificaat te accepter of niet (yes/no). Zodra ik op yes klik geeft IE aan: page could nog be displayed. Strange...

Verwijderd

Staat IIS misschien in Isolation mode? Hier ben ik zelf ook recentelijk tegen aangelopen waarbij een vergelijkbaar probleem na het uitschakelen opgelost was.

http://www.microsoft.com/...0d9c76e4355.mspx?mfr=true

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. Deze staat ook uit.
Inmiddels geprobeerd IIS opnieuw geinstalleerd en succesvol afgerond. Nu heb ik handmatig de virtual machine website aangemaakt maar weet niet zeker of ik deze goede settings heb gebruikt. Zal virtual server eens op een andere pc installeren om de settings te achterhalen.

Verwijderd

kan je niet beter webaccess weer opnieuw configureren in exchange? de eigengemaakte vdirs weggooien, webaccess disablen en weer enablen. Ik weet overigens niet zeker of dit kan in exchange2007, maar dit werkte prima in 2000 en 2003.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van begin af aan beginnen. Na het converteren van de IIS werkt Citrix niet meer en de intertface van virtual server niet meer. Citrix is inmiddels verplaatst naar de virtual server die zijn eigen IIS heeft, dus dat probleem is "opgelost". Wat is nu de juiste manier om virtual server te laten werken onder IIS 64-bit? De VS software van micorosoft is de 64-bit type, maar hij moet nu dus ook gaan werken onder IIS 64. Tnx!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Citrix en Exchange op dezelfde server lijkt me sowieso al geen goed idee, heb je echt geen mogelijkheid om dat te scheiden? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1