Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Topicstarter
Alle gebruikers binnen ons domein hebben lokaal geen administrator rechten.
Diverse pc's hebben wij uitgerust met activesync 4.2 ten bate van het synchroniseren van eigen pda's en smartphones.

Nu is er een gebruiker met een HTC S710, deze vereist echter AS 4.5

Het installeren onder mijn adminaccount geeft geen problemen, echter wanneer hij inlogt wil de machine nogmaals een herinstallatie doen. Dit loopt enkel vast op het gebrek aan rechten.

Nu is het geen probleem om deze gebruiker eenmalig meer rechten te geven en deze later weer te ontnemen, echter deze gebruiker heeft nog zo'n 300 collega's.

Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan lossen? Google en consorten geven mij nog geen oplossing.
(Terwijl het in mijn ogen iets simpels moet zijn als het registreren van dll/msi bestanden onder de default user of iets dergelijks...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Kan je de install.exe niet uitvoeren met beheerder rechten terwijl je bent ingelogd als de normale user (rechts klikken en dan run as/uitvoeren als, hier kan je admin kiezen als je het ww hebt)

Misschien is dit meer iets voor het windows forum, ipv pda/smartphones

Strava

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:24
dit kun je ook uitrollen met runas :)

google eens op lsrunas.exe

:D

you had me at EHLO

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Topicstarter
Runas is geen onbekende voor me, doch als AS 4.5 reeds op de machine staat en je sluit de PDA aan met de USB kabel, dan begint de (her-)installatie van de RNDIS stuurprogramma's en dergelijk direct en automatisch. En juist dat is zo lastig te tackelen met runas.

Ook is het hier niet wenselijk ( en ik denk nergens waar ze een wat groter domein hebben) dat admins elke keer als een gebruiker bij een andere machine wil synchroniseren dat we dan handjes vast gaan houden..... :X

• sjongenelen
ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel :)

zet met lsrunas.exe de uitvoering van de update (activeSync) aan met het opstarten/inloggen !

bak het evt. in een MSI'tje als je het wilt verspreiden via policies

edit: ik heb het zelf ook gedaan met activeSync !!!

dus in het opstartscript:

%logonserver%\netlogon\lsrunas.exe \\installserver\applicatie.exe \username etc etc

en klaar is piet. of henk. of kees, of wie er dan ook mee bezig is :)

[ Voor 37% gewijzigd door sjongenelen op 04-10-2007 14:33 ]

you had me at EHLO

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Topicstarter
thanx, dat is intressant....

• sjongenelen
http://www.moernaut.com/default.aspx?item=lsrunase

echt super hoor, ik spam niet, ik ken het bedrijf niet (en het is gratis) maar ik gebruikte het voor al mijn loginscripts

omdat sommige gebruikers slim genoeg zijn om naar de NETLOGON map te gaan en adminpasswoorden uit batch files halen :/ het moest niet gekker worden!

you had me at EHLO

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Topicstarter
Zelf geeft men aan dan SuperCrypt de betere opvolger is.... http://www.moernaut.com/default.aspx?item=supercrypt

Komende weer eens uitvogelen op het testdomein alhier....

Pagina: 1