Ik ben student, heb dus niet veel geld en niet veel plaats maar moet wel vrij vaak dingen printen, zo'n 50 tot 100 pagina's per maand denk ik. Is het slim om een laserprinter te kopen of juist een inkjet? En zijn er kleine goedkope laserprinters? Ik heb zelf gezocht in o.a. de pricewatch maar kan door de bomen het bos niet zien. Bedankt voor de hulp!
Ga zeker voor een laserprinter. Kwa aanschafprijs zal het niet zoveel schelen, maar kwa verbruik wel!
Een gemiddelde laserprinter zal met zijn toner een pagina of 2000 aankunnen, terwijl een inktcartridge maar een pagina of 150-200 mee kan. Tel er dan bij op dat een toner ongeveer een euro of 50/60 is en een originele cartridge tussen de 20 en 30e. Tel uit je winst
Goede laserprinters voor je taak :
pricewatch: HP LaserJet 1018 (A4, 12 ppm, USB 2.0)
of een vergelijkbare brother/samsung
Kijk anders als je echt veel gaat printen naar een 2e handse laserjet 4000-4100
Een gemiddelde laserprinter zal met zijn toner een pagina of 2000 aankunnen, terwijl een inktcartridge maar een pagina of 150-200 mee kan. Tel er dan bij op dat een toner ongeveer een euro of 50/60 is en een originele cartridge tussen de 20 en 30e. Tel uit je winst
Goede laserprinters voor je taak :
pricewatch: HP LaserJet 1018 (A4, 12 ppm, USB 2.0)
of een vergelijkbare brother/samsung
Kijk anders als je echt veel gaat printen naar een 2e handse laserjet 4000-4100
De kick van Electric!
Pas geleden heb ik voor ons thuis een Samsung ML-2010. gekocht Ding kostte 90 euro om aan te schaffen en gaat erg lang mee. Werkt prima.
[ Voor 11% gewijzigd door Pingelmonster op 04-10-2007 12:06 ]
Bedankt voor de info! De Samsung ML-2010 is denk ik te groot, van de HP LaserJet 1018 kan ik de omvang niet helemaal inschatten maar volgens mij al een stuk kleiner...
De afmetingen kun je opzoeken natuurlijk. Mijn vader gebruikt de grotere broer van de ML-2010, de ML-2250. Mijn vader print erg veel en pas geleden hebben we de toner moeten vervangen, na 2 jaar dienst.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:06:
Bedankt voor de info! De Samsung ML-2010 is denk ik te groot, van de HP LaserJet 1018 kan ik de omvang niet helemaal inschatten maar volgens mij al een stuk kleiner...
Pagina: 1