Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vga videocamera op mobiele telefoons?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Zijn er eigelijk al mobiele telefoons die in VGA kwaliteit (600 x 400) kunnen filmen? en wat is daar de bestandsgrootte van? Heelaas geven fabrikanten wel de foto resolutie op maar nooit de videoresolutie.
ik vind t persoonlijk een vorm van oplichting dat een bedrijf als nokia doodleuk beweert dat hun telefoons een videocamera aan boord heeft terwijl je een maximale resolutie hebt van 172x120. dat ziet er echt belabbert uit op je tv.
Nou is het zo dat wat digitale cameras betreft dat die vanaf 5 megapixels ook in vga kwaliteit kunnen filmen (ik heb er eentje) de nieuwe samsung heeft dus 5 megapixels. Het zou mooi zijn..
Klopt t dat de d900i van samsung 320x240 heeft? kan er niks over vinden.

The freedom of saying E=MC3

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25
de N95 van nokia kan het sowieso. Kwaliteit vond ik verrassend goed. Natuurlijk niet te vergelijken met een echte videocamera, maar toch...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
nou ja, goed, als t een beetje lijkt op de kwaliteit van mijn analoge video8 camera ben ik eigelijk al tevreden. vhs kwalitiet zeg maar, zonder blokken. en stereo is ook niet echt nodig.
mijn 7 megapixel camera filmt in 600x400 heelaas is de microfoon zo zacht ingesteld dat ik mn versterker vol open moet draaien wil ik wat kunnen horen en bij langer gebruik gaat t beeld stotteren, maar dat zijn hoop ik kinderziektes. het voordeel zity m natuurlijk in de sd chip (instant playback, geen zoektijden. als ze nou ook nog zo slim zijn om een divx optie in te bouwen in plaats van Mpeg1 kan je op een 1 gig kaart 6 uur video kwijt. Ik kom net terug uit Gran canaria en heb alles gefotografeert met mn nokia 3110 classic. De fotos zijn wel ok. maar de videos zijn dus bagger (videogeluid valt trouwens wel mee, als speelt de 3gp player op mn computer weer geen geluid af.
zijn dr eigelijk 3gp plugins voor firefox?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

Sorcerer8472

Mens sana?

VHS is net als Video8 + analoge varianten erop het beste vergelijkbaar met 352x288.
VGA is trouwens 640x480.

Het aantal beeldlijnen e.d. van die Nokia ziet er beter uit, echter beeld in het donker en gedrag bij overbelichting is naar mijn weten minder goed. Ding heeft ook een piepklein lensje wat beeldkwaliteit ook niet ten goede komt... Ook de microfoon is weer niet super. Een Video8-camera zal al met al net wat beter uitpakken qua kwaliteit, zeker op een gewone 50 Hz tv, waar de lagere resolutie minder opvalt dan de andere kwaliteits-issues...

Een goede en goedkope oplossing is een goedkope MiniDV-camera (die krijg je al voor 200 euro geloof ik) en een goedkopere telefoon.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Mja en een rol ducktape natuurlijk om t geheel aanmekaar te plakken, anders loop je weer met 2 dingen in je broekzak rond, en dat willen we natuurlijk niet:) en dv das toch met casettes?

Op het moment dat je net als ik van de week op Gran canaria rondloopt in een korte broek en verder niks (30 graden in de schaduw weet je wel) met van die onmogelijke broekzakken waar niks in blijft zitten ( je kent ze vast wel) ben je blij dat je alleen maar een kleine cameratelefoon aan een touwtje om je nek hebt bungelen.

ik wil filmen op microsd want ik wil niet langer dan een minuut wachten als ik mn video van 2 uur naar mn laptop overzet. en aan spoelen heb ik een broertje dood.
bovendien wil ik een gegevensdrager waar ik koffie over kan morsen of van de derde verdieping van t balkon kan laten vallen zonder dat de data beschadigd. of dat je met telefoon en al in de zee valt omdat je roeibootje kapseist:). ok dat vind die telefoon niet leuk, maar dan is tenminsste je video en fotos nog heel.
zie hier de voordelen van filmen met geheugenkaartjes:)

oh en ik wil niet meer dan 100 euro betalen voor een camera telefoon:)

je hebt trouwens al een tijdje videocameras met een sd kaartslot in plaats van tape of dvd maar wat de videokwalitiet betreft zou ik t niet weten. heeft iemand zon ding?
en nu ff helemaal offtopic.:) het probleem zou natuurlijk opgelost zijn als fabrikanten van korte broeken zakken met ritsluitingen zouden maken....

[ Voor 50% gewijzigd door verleemen op 04-10-2007 15:53 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
en dan eisen stellen.... :/
Ik hoop dat je 2ehands bedoeld (of icm met een dik abbo..)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 04-10-2007 17:26 ]

Strava

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
2de hands is ok. prepaid is ok 352x288 is minimaal en als de samsung E900i dat kan is ie van mij (140 euro nieuw)
tot nu toe geen site gevonden waar de videoresoluties in de specs staan van dat ding.
de samsung z400 kan t wel aan, maar daar zijn weer nergens prijzen van te vinden....
sd kaart videocameras die in vga filmen heb je al voor 80 euro bij t kruidvat, maar daar kan je weer niet mee bellen....

[ Voor 59% gewijzigd door verleemen op 04-10-2007 19:15 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Prulleman schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:25:
[...]

en dan eisen stellen.... :/
Ik hoop dat je 2ehands bedoeld (of icm met een dik abbo..)
Inderdaad... voor 100 euro heb je echt geen mobiel met fatsoenlijke camerafunctie, tenzij je er een abo bij neemt dat je per jaar minimaal 500 euro kost...

En als jij het over kwaliteit hebt en dingen gaat vergelijken met Video8 dan kan ik niet anders dan meedelen dat je die kwaliteit met een mobiel gewoon niet gaat halen... MiniDV met tapes is nog altijd het beste, hoewel oplossingen met ingebouwde harddisk ook niet slecht zijn, gewoon te vergelijken met MiniDV.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
mini dv is dus echt wel beter dan vhs hoor das 800x600
vhs is ongeveer verglijkbaar met 400 x 275 en ongeveer t zelfde als video8. dat je bij vhs geen blokken en minder artefacten ziet komt door t analoge signaal en de ruis waardoor t beeld vloeiender word. maar als je 320x240 op een analoge tv via de antenneingang afspeeld wil dat er ook nog best vloeiend uitzien.
een scherp lcdscherm heeft ook zn nadelen. je ziet gewoon elke fout en dat heb je bij analoog dus niet.alleen bij de huidige microCIF resoluties van de meeste telefoons is de resolutie zo laag dat bij t afspelen op een 50 cm tv alleen maar wazige beelden krijgt zonder enig detail. 352x288 (cif) is toch wel t minimum voor digitaal video. dat was trouwens ook de resolutie van mpeg 1 op de CDI disks (de voorloper van dvd.) ik heb wel eens filmpjes voor tv gemaakt en in de begintijd van digitale videomontage leverde ik wel eens filmpjes in die 325x288 aan en die zijn gewoon op betacam overgezet en uitgezonden en niemand die dat gemerkt heeft. de spelletjes op een playstation 1 en soms zelfs op de playstation 2 zijn ook maar in 320x 200!

[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 04-10-2007 23:32 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
sorry voor t gebrek aan hoofdletters, mn toetsebord is bagger. heb een nieuwe laptop nodig;)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
verleemen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:41:
ik wil filmen op microsd want ik wil niet langer dan een minuut wachten als ik mn video van 2 uur naar mn laptop overzet. en aan spoelen heb ik een broertje dood.
Punt 1. Waarom nou weer perse microsd?
Punt 2. Micro SD = 0.5mb read/write = nog steeds 2 uur naar je laptop overzetten.
verleemen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:41:
En ik wil een Lamborghini. Oh en ik wil niet meer dan 100 euro betalen voor een Lamborghini.
:/

Alleen Nokia's top-end serie heeft VGA recording.

Pentaxiaan

Verwijderd

^^ gaat dus wat minder makkelijk.

Zie nieuwemobiel.nl voor de video-specs van alle telefoon's.

Hier verder over discussieren lijkt me wat onnuttig dus hier kan wel een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.