ddr2 sodimm aan 2,6 volt?

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 11:19

Nimrod

King in the land of Shinar

Topicstarter
met het risico twee keer op rij een topic te openen dat meteen gesloten wordt }:O :

ik zou ingaan op een bepaalde ebay-aanbieding waar het volgende wordt aangeboden:

Specifications:
Total Size: 2GB
Type: DDR2 SDRAM
Form Factor: SODIMM
Memory Speed: 667Mhz (PC-5300)
CAS Latency: 3
Unbuffered
2.6v (+ or - 0.1V)

Ik heb netjes de faq gelezen, wiki bezocht & gegoogled, maar totnogtoe lees ik steevast: ddr2 sodimm: altijd 1.8v spanning (ook volgens de laptop(faq) waarin het komt te zitten). waarom staat hier dan 2.6v te lezen? is dit een fout? ik heb de verkoper vorige week gemaild (hij heeft meerdere van deze aanbiedingen) maar die reageert niet (mss omdat ie het zelf niet weet)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

(jarig!)
Overklok reepjes hebben wel een hogere ondersteunde spanning maar voor een laptop lijken mij die dingen een tikkie overbodig :P. DDR reepjes hebben wel een spanning van 2,5/2,6 V, ik gok gewoon dat de verkoper het fout heeft. DDR2 voornaamste voordeel is naast de snelheid de lagere spanning, DDR2 reepjes op 2,6V lijken mij dan ook regelrechte onzin :).

Logius | Somda | Twitter

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is inderdaad gewoon een fout. 2,6V is zoals SleutelMan hierboven aangeeft een normale waarde voor DDR-geheugen. Bij DDR2 is dit inderdaad 1,8V en dat is waarschijnlijk ook het gespecificeerde voltage van de module in genoemde eBay-advertentie.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 11:19

Nimrod

King in the land of Shinar

Topicstarter
allright, bedankt mannen!

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.