3,5inch bracket vervangen door 5,25inch bracket

Pagina: 1
Acties:

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Topicstarter
Ik dacht een heel simpele vraag te hebben, maar google en dit forum gaven toch geen antwoord.

Ik heb een bigtower kast met een aantal 5,25 inch brackets (die zitten vol), daaronder hangt een rekje voor 3,5 inch hdds.
De vraag is of er voor dit rekje een 5,25 inch vervanger is?
Waarom wil ik dat weten omdat de hdd die ik er nu ingehangen heb, veel te veel herrie maakt en ongelooflijk warm wordt. Dus die wil ik in een Silentmaxx HD silencer duwen en die heeft een 5,25inch opening nodig.

Ik zit op kantoor dus kan helaas geen foto laten zien, maar hoop dat de uitleg duidelijk is.

The only thing to fear is fear itself

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien kasten niet modulair zijn opgebouwd en zeker niet standaard onderdelen hebben, helaas. Als je te weinig 5,25inch sloten hebt zul je een andere kast moeten halen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TheGhostInc
  • Niet online
Vaak is er op de bodem van de kast nog een hoop ruimte over (achter / half voor het moederbord)

Dan zou je met wat simpele hoekbeugeltjes zo'n 5,25" behuizing kunnen monteren.

Zelf heb ik geen 5,25" silencer maar rubber montage blokjes beneden gemonteerd, aangezien mijn waterkoeling de voorkant van kast onder 5,25" sloten in gebruik neemt, en er geen ruimte meer is voor hd's. Die ontkoppeling werkt voor mij al goed genoeg, zeker met wat dempingsmatten.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Kun je niet wat HD's in een 4-in-3 rack zetten in je 5,25 sloten? Of zitten die niet vol met harde schijven?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Dukey
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Jiriki schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:13:
Kun je niet wat HD's in een 4-in-3 rack zetten in je 5,25 sloten? Of zitten die niet vol met harde schijven?
thegeronimo schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:40:
Ik heb een bigtower kast met een aantal 5,25 inch brackets (die zitten vol)...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)