Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IE7 CSS] Achtergrondafbeelding 1600px breed, IE7 verklooit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

op mijn weblog http://www.monlog.nl/ heb ik van de week een nieuwe layout geimplementeerd. daarbij gebruik ik een achtergrondafbeelding van 1600px breed (faux columns).

Werkt overal prima, behalve in IE7, die in een scherm dat kleiner is dan 1600px (ik heb bijvoorbeeld op mijn werk een resolutie van 1280x1024) de achtergrondafveelding toch als geheel laat zien.

gevolg: lay-out raakt verklooid.

Eea wordt voor mij bemoeilijkt omdat ik geen IE7 heb, behalve op mijn werk, waar ik uiteraard geen uren kan besteden aan het modden van mijn eigen site ;)

de gebruikte css file is http://www.monlog.nl/css/cubes/cubes.css. de problematische css declaraties zijn waarschijnlijk te vinden bij #container, #content, #sidebar, body, html en wellicht nog andere.

iemand ideeen hoe dit op te lossen?

bedankt!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
1600px breed voor een herhalend patroon? Dat moet je toch met een veel kleinere tile kunnen oplossen......

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

En wij moeten wat uit die css gaan halen 8)7

Maar waarom verklooi je je layout op scherm kleiner dan 1600 pixels breed. Ik neem aan dat je gewoon een container met alles erin hebt en je plaatje op je body zet. Dan maakt schermbreedte verder toch geheel niet uit.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
een visuele workaround is het om background-attachment:fixed;'' te gebruiken, maar dan gaat IE7 nog steeds de afbeelding in zijn geheel weergeven

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:32:
En wij moeten wat uit die css gaan halen 8)7

Maar waarom verklooi je je layout op scherm kleiner dan 1600 pixels breed. Ik neem aan dat je gewoon een container met alles erin hebt en je plaatje op je body zet. Dan maakt schermbreedte verder toch geheel niet uit.
zou inderdaad niet uit moeten maken nee, dat vond ik ook al het rare :p

Verwijderd

Als je de pagina smaller dan de content maakt, dan gaat het ook fout (in Firefox).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ramon, het is nu zo dat als ik scroll in IE7 de content naar links en rechts gaat en de achtergrond blijft staan. Niet echt de bedoeling volgens mij.

Waarom maak je het blauwe gedeelte niet een kleine afbeelding die repeat op de body en geef je de container het wit/grijze gedeelte als achtergrond?

[ Voor 33% gewijzigd door André op 04-10-2007 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:38:
Ramon, het is nu zo dat als ik scroll in IE7 de content naar links en rechts gaat en de achtergrond blijft staan. Niet echt de bedoeling volgens mij.

Waarom maak je het blauwe gedeelte niet een kleine afbeelding die repeat op de body en geef je de container het wit/grijze gedeelte als achtergrond?
Hey André, geinig om jou hier ook eens te spreken :) Ik ga je suggestie vanavond uitproberen!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Hey André, geinig om jou hier ook eens te spreken :) Ik ga je suggestie vanavond uitproberen!
Kiphaas7 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:27:
1600px breed voor een herhalend patroon? Dat moet je toch met een veel kleinere tile kunnen oplossen......
Wat ik dus ook al zei....... ;)

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=28841263,noline]Kiphaas7 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @
Wat ik dus ook al zei....... ;)
tjek en noted :)
Pagina: 1