Toon posts:

Panasonic 37PV7F geeft groen beeld met scart

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren een 37PV7F hangen thuis. Prima beeld ook met SD signaal. De oude Grundig DVD speler via scart aangesloten geeft ook een goed beeld.

Nu heb ik ook nog een Hauppauge MediaMVP die ik in combinatie met GBPVR gebruik als videorecorder. Ik kan er niets aan instellen (PAL, NTSC, RGB, etc.) en het ding heeft alleen een scart aansluiting. Op mijn oude CRT tv zat 'ie via een scart-scart aangesloten en dat gaf een perfect scherp beeld (RGB). Op mijn panasonic zou dat ook moeten werken lijkt me.

Ik heb van alles meegemaakt met dit ding, maar nog nooit dat de kleuren van het beeld niet goed zijn. Nu sloot ik hem gisteren aan en kreeg mooi scherp beeld maar groen. Dus alles heeft een groene zweem. Dacht dat de kabel niet goed zat, maar dat is het niet. Heb 2 kabels geprobeerd. Kabel is ook volledig bedraad, DVD doet het er wel mee. De input van de tv kan ik schakelen op AV2/AV2s maar dat haalt niets uit.

Zoeken leverde veel PS2 topics op over groen beeld in relatie tot composiet/RGB als ik het goed heb, maar dat is volgens mij een iets ander probleem. Volgens mij heb je 2 problemen met video, de sync is niet goed, of de kleuren. Ik vermoed dat er misschien één pennetje van de scart kabel een verkeerd signaal geeft of zo, waardoor de tv automatisch het signaal verkeerd interpreteert (RGB wordt getoond bij aansluiten.). Ook zie je het probleem wel over DVD spelers, maar daar wordt de output van de dvd speler dan aangepast, en dat kan ik dus niet.

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, misschien een aanpassing aan mijn kabel maken of zo. Ik heb nog niet geprobeerd of het ding via een scart naar 3x tulp (composiet) wel beeld geeft. Maar dat zou de slechts denkbare manier zijn voor dit mooie scherm denk ik.

Ik hoor graag of jullie een idee hebben?

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:53
Na een tijdje zoeken op het Internet kwam ik dit topic tegen. Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.

Afgelopen week een Panasonic TH-37PV70 aangeschaft. Vervolgens hierop een Philips DVD speler met scart aangesloten. Perfect beeld. Hierna een Xbox 360 aangesloten via component. Sindsdien heb ik via scart groen beeld. De 360 heb ik al reeds verscheidende malen eruit gehaald maar dit heeft geen effect. Het beeld blijft groen.