low level format onderbroken, harde schijf niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28
Ik zal even mijn verhaal uit de doeken doen, net als zovele slachtoffers hier :)

Ik heb een iPod hdd uit een iPod verwijdert en die via een converter via IDE aangesloten. Nu wou ik via een tooltje van Toshiba (want dat is het merk van schijf wat uit de iPod komt) een low level format uitvoeren.
Dit was niet de eerste keer dat ik dat deed, dus voor alle zekerheid maar alle stroom gehaald van de harde schijven, zodat toch zeker niets verkeerd zou lopen. Ik begin dus met die low level format, tot ik hoor dat een 3.5" hdd begint op te spinnen om geformatteerd te worden. 8)7 Had ik van een schijf de stroom vergeten afhalen!! Zo snel mogelijk dus die actie afgebroken en geboot met alle 'normale' schijven. Je raadt het al, die ene 3.5" hdd (200 GB) wordt niet meer herkend. Er wordt vanuit Windows gevraag of ik deze wil formatteren.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen? (er hebben uiteraard geen schrijfacties op de schijf plaatsgevonden) Kan ik nu al met tooltjes als GetDataBack en consoorten aan de slag, of kan ik nog andere acties ondernemen, waardoor een recovery 'an sich' niet nodig is?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik snap gene ene reet wat je gedaan hebt. Waarom moet je schijven afkoppelen als je een of ander formatteer tooltje gebruikt? Je geeft toch aan welke schijf je wilt formateren :s? Lijkt me eerder dat je zelf een foutje gemaakt hebt en dat je nu een verhaal er van maakt :+.

Aangezien er nu wezenlijke informatie ontbreekt op die schijf, zou ik als eerste een backup proberen te maken met tools als getdataback. Daarna kun je de schijf repareren op de gebruikelijke manieren (Fix MBR, partitie opnieuw aanmaken).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

er hebben uiteraard geen schrijfacties op de schijf plaatsgevonden
Wel, want u schijf wordt niet meer herkent.

Beste is je schijf veiligstellen, backuppen met GetDataBack, een andere mogenlijk is er niet, want als je opnieuw een partitie aanmaakt, zijt ge alles kwijt.

GetDataBack ftw ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ScSi
Dat schijven afkoppelen doe ik altijd als extra zekerheid bij dit soort ingrijpende acties.. Je ziet nu waarom ;) Dat tooltje laat je niet kiezen, dat is het nu net..

@Snake: uiteraard is ernaar geschreven, maar ik bedoel niet meer NA het low-level formatteer gebeuren :P

Ik probeer vanavond/vannacht GetDataBack te runnen, keep you posted..

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10-2025
ScSi schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:25:
Dat schijven afkoppelen doe ik altijd als extra zekerheid bij dit soort ingrijpende acties.. Je ziet nu waarom ;) Dat tooltje laat je niet kiezen, dat is het nu net..

@Snake: uiteraard is ernaar geschreven, maar ik bedoel niet meer NA het low-level formatteer gebeuren :P

Ik probeer vanavond/vannacht GetDataBack te runnen, keep you posted..
Ik heb eerder het idee dat die schijf onleesbaar is door het spontaan wegrukken van de power dan door dat tooltje.

• ScSi
Heb quasi alles kunnen recoveren, met GetDataBack :) GetDataBack ftw dus zoals gezegd :P
Pagina: 1