PATA RAID Controller

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-02 18:09
Hoi mensen,

Mijn vraag is vrij simpel, maar met google kom ik er niet uit. Ik ben opzoek naar een goedkope simpele IDE RAID Controller die RAID level 1 ondersteund (zullen de meeste wel doen). Echter kan ik in de prijsklasse waarin ik zoek ( < €50,- ) dit niet tegen. Nu vroeg ik me af, bestaan deze dingen eigenlijk wel in deze prijsklasse?

Alvast bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de Pricewatch van T.Net staan er 8 waarvan de goedkoopste zo'n € 21,= is. Specs niet gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 04-10-2007 00:24 ]

ARME AOW’er

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-02 18:09
ik las dat er een Silicon Image SiI0680 chipje opzit. Heeft iemand toevallig ervaring met deze chip?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RuntimeError schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:41:
ik las dat er een Silicon Image SiI0680 chipje opzit. Heeft iemand toevallig ervaring met deze chip?
Reviews zoeken. Daar is de zoekfunctie voor gemaakt ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nagenoeg alle PATA raid kaartjes werken prima. Die goedkope kaartjes gebruiken allemaal CPU tijd voor de raid berekeningen, maar dat is op een moderne processor verwaarloosbaar. Zelfs op oude PCs is het slechts enkele procenten voor RAID 0/1.

RAID 5 bijvoorbeeld is wel erg reken intensief en kan eigenlijk alleen goede snelheden halen op dure raidcontrollers die zelf processors aan boord hebben om de XOR/parity berekeningen te doen. Maar nogmaals, voor RAID 0 en 1 maakt dat helemaal niets uit.