Switch of hub?

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik houd binnenkort een lan en ik heb een 3com superstack II 12 ports 100 mbit hub, klopt het dat met een verbinding van 100 mbit de snelheid gedeelt wordt door het aantal mensen?

en er is iemand die in gelegenheid is om 2 switches mee te nemen, 10 mbit

is dat echt sneller, en scheelt het een veel bij leechen?

de meesten hebben een 10 mbit kaart...

bedankt.....

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 18:45
de snelheid word inderdaad gedeelt tussen alle aangesloten gebruikers.

Let wel op dat de mensen met een 10 Mbit kaart, helemaal geen gebruik kunnen maken van die 3com Hub die jij noemt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ehm een ding regel die 10 mb switches 10 mb kaarten werken niet op 100 MB hub. lees verder ff wat tpics hierover

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Idd... ga voor die switches.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Het klopt idd dat de 100mbit capaciteit bij een hub gedeeld wordt door het aantal aangesloten gebruikers. Ook verschilt de manier waarop de hub de packets verstuurd met een switch. Een hub ontvangt een packet en stuurt dit naar alle aangesloten gebruikers en degene voor wie het packet is zal dit opnemen. Een switch daarentegen stuurt het alleen naar diegene voor wie de packet is.

Een switch is dus beter dan een hub bij een groot aantal gebruikers. Bij een switch heeft iedereen (in jou geval) dan een bandbreedte van 10mbit.

Vergelijk 100mbit/12 = 8,5Mbit bij een hub en 10Mbit per gebruiker bij een switch.

Dit is uiteraard theoretisch, of het in de praktijk bij jullie zoveel zal uitmaken? Zal wel meevallen denk ik.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
idd, mensen met 10 mbit kunnen niet op de HUB van je,
moet je dus ff linken via z'n switch.
HUB op een HUB of Switch op een HUB vertraagt de boel wel een beetje, maar aangezien het windows protocol ook allemaal niet zo snel is zal dit niet veel uitmaken.

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Mijn ervaring met redelijk actieve LAN's is dat je een switch ookal is ie 10mbit een betere performance levert..
Maar als je die HUB er gewoon aanhangt voor de 100mbit gebruikers hebben die wel profijt van de extra snelheid, moet alleen niet dat hele ding vol hangen.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
mijn hub kan ook op 10mbit, dus dan kunnen die 10mbit lui toch ook op die hub.. doe ik niet want dan gaat de snelheid van de 100mbit users naar beneden, anyway

ik mag die gast (met die switches) toch niet echt, dus ik gooi iedereen met 100mbitkaarten op de hub (zijn er toch niet zoveel) en de rest kan op een switch of op een 24 poorts 10mbit hub
Pagina: 1