Kan webserver niet meer benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:37
Hoi iedereen,

Ik draai al jaaaren Apache op m'n servertje, en zomaar van de een op de andere dag kan 'm niet meer benaderen. Ik natuurlijk alle instellingen nog eens nagelopen, en alles klopt. Het vreemde is, als ik mijn websever wil benaderen vanuit het eigen netwerk, dan krijg ik de router configuratiepagina te zien (!). Vanaf buiten krijg ik deze gelukkig niet te zien (zou ook niet moeten, want heb remote management uitgeschakeld), en wordt de site gewoon niet gevonden. (En nee, ik tik niet per ongeluk het verkeerde adres in)

Mijn router instellingen (WRT54G) zijn als volgt:

- Poort 80 wordt via port forwarding naar het LAN IP van m'n webserver verwezen.
- Poort 80 wordt tevens via port triggering geforward.

Server draait naast de router zelf geen firewall o.i.d.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

--Erwin

• Erwin_Br
Dus niemand weet hoe het kan dat ik maanden lang m'n webserver kan benaderen via het WAN IP (van provider UPC dus), en van de een op de andere dag de router config pagina te zien krijg terwijl de settings nooit zijn veranderd?

--Erwin

Verwijderd

Klinkt toch als een config probleem.

Ik zelf zou dit als volgt trachten te tackelen:

1. stel je \htdocs veilig.
2. de-install Apache
3. re-install Apache
als je nu de "Het werkt!" pagina van Apache te zien krijgt is het probleem verleden tijd en kun je de veiliggestelde \htdocs terugzetten.

Als bovenstaande niet werkt, zet dan de fabriekinstellingen van je router terug en configureer die opnieuw. Als dat ook niet werk zou ik me serieus zorgen gaan maken en _of_ professionele hulp inroepen _of_ een andere hobby zoeken O-)

Nadeel van alles nogmaals na-lopen is dat je waarschijnlijk de meest voor de hand liggende 8)7 8)7 niet ziet...
Sterkte, ik ben benieuwd!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 15:00
ehm, router config, kan het een IP conflict zijn? check dat eens ^^ verander anders het IP naar een hard adres van beide :)

hehe ik las het nog eens door; het lijkt echt wel een IP conflict :) als je http://localhost doet zal je webserver wel werken (lokaal) denk ik :)

[ Voor 37% gewijzigd door sjongenelen op 09-10-2007 22:38 ]

you had me at EHLO

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Erwin_Br schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:21:
Dus niemand weet hoe het kan dat ik maanden lang m'n webserver kan benaderen via het WAN IP (van provider UPC dus), en van de een op de andere dag de router config pagina te zien krijg terwijl de settings nooit zijn veranderd?

--Erwin
Nee, dat weten wij niet nee.

Sorry, maar ik vind een post als dit nou niet echt kunnen.
Zoiets roep je eerder (op geirriteerde toon) op de helpdesk van je werk, in plaats van op een forum waar je verwacht dat men je op basis van summiere info kan helpen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Erwin_Br
Het was niet mijn bedoeling geirriteerd of onbeleefd over te komen. Sorry wanneer dit wel het geval was. (Overigens ben ik wel geirriteerd, maar niet ten aanzien van deze community hoor. Ik kan al dagen m'n server niet bereiken en da's [censuur])

Anyway, router naar factory defaults heb ik helaas al geprobeerd... Apache opnieuw installeren zou kunnen, maar ben erg skeptisch over het resultaat. (zal het wellicht toch proberen) Misschien is m'n router wel stuk, maar hoe weet je dat? Straks vervang ik dat ding en blijkt de oorzaak ergens anders te liggen...

Wat betreft m'n IP adres veranderen... Ik kan de router wel een ander adres geven, maar die heeft eigenlijk al een ander adres. Ik kan het ding momenteel benaderen via m'n LAN adres (192.168.1.etc...) en m'n WAN adres, dat dus m'n web pagina's hoort te serveren. UPC modem resetten werkt ook al niet. (Ik kreeg ook geen nieuw IP van de UPC DHCP server.)

Anyway... Bedankt voor de input so far. :)

--Erwin

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 18:47

jotheman

Was like that when I got here!

Heb je bij apache je goede ip-adres geconfigureerd? Ik heb 't "vroeger" gehad dat ik enkel op het interne netwerk hostte en dus idd ook niet van buitenaf kon benaderen. Ergens in de configuratie-file moet je een IP-adres (of range, wat was 't...) aangeven. Kijk dat eens na zou ik zeggen

I see dead pixels...

Pagina: 1