Toon posts:

Vreemde internet problemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, en hallo alle tweakers!

Wij thuis hier hebben een hele vreemde situatie betreft ons internet.
Onlangs een paar maanden terug is er hevige bliksem geweest, waardoor onze Linksys WAG54G versie 2 de pijp uit ging, we brachten hem naar de winkel op de hoek voor onderzoek.. ze raakte onze router vreemd genoeg kwijt en kregen een nieuwe!
De "Linksys WAG200G" allemaal leuk en aardig alles geinstalleerd werkt perfect!
Leek dat dus, na enkele weken begon de router een aantal kuren te vertonen, een internet dat regelmatig uitviel, erg vervelend dus! Na een aantal weken dit vol te kunnen houden en er niets aan kunnen doen besloten om op marktplaats precies de zelfde router als we eerst hadden te kopen, daar slaagde we niet in maar toch kregen wij de WAG54G Versie 1,2 nu hebben we deze vanaf vorige week erin zitten, en kijk is aan de precies de zelfde problemen..?!
Maar hij valt wel, en soms komt tie maar voor de helft terug, je kan bijvoorbeeld je msn aanmelden maar browsen op het internet? vergeet het maar!
Het is een aardig dilemma en daarom vraag ik aan de tweakers hier, heeft iemand een oplossing?
Bijde routers hebben de nieuwste firmware!
We hebben alles al geprobeerd en zijn nu vrijwel radeloos!

Gegroet Délano!
En alvast bedankt voor je hulp!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
En wat is de nieuwste firmware?

Hebben jullie analoog of isdn?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/wag54g.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Friedchicken op 03-10-2007 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben ISDN, Firmware Version: 1.01.6 bij de linksys die op t moment aanstaat.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 15:33
Check eerst eens de netwerkkaarten/aansluitingen van de pc's, deze kunnen een goede opdonder geleden hebben. Als je meerdere pc's hebt: vallen ze dan allemaal tegelijk uit? Kan je nog wel in de routerpagina als internet het niet doet?
Gek idee misschien maar ook in de telefooncentrale kan jouw poortje doodgegaan zijn, hiervoor moet je bij de isp een meting aanvragen....

Kan ook goed aan de routers liggen:
WRV200 -> was bij mij na 2 weken dood, wordt niet meer geleverd.. (toeval?)
een deel van de WRT54G's die ik gehad heb zijn ook overleden, hier zitten dus ook slechte series tussen. Een router van marktplaats kan hier dus ook goed aan lijden (goede reden om hem weg te doen :( )

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 12:39

Gé Brander

MS SQL Server

Bliksem inslag blijft inderdaad vaak niet beperkt tot 1 apparaat. Veelal zijn er andere apparatuur die er ook last van hebben. Dit is inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar begin eens met het testen met een pc/laptop die zeker niet aanwezig was tijdens de inslag.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele nieuwe ethernet kaart in de computer gezet na de inslag,
Alle computers werken dan niet meer... (valt op meedere weg) wel kan je msnen en internet gebruiken de programmas behalve Internet Explorer, de keren dat ik dan wel in de router kom en ik gebruik de functie Renew DHCP werkt 't meestal weer?
De router staat trouwens op RFC 1483 mode..
Onlangs veranderd door Orange, eerst hadden we namelijk een PPoA als ik het goed heb.

• base_
Als hij na dhcp renew wel weer werkt is je IP lease verlopen/ongeldig. Dit kan komen omdat het modem/router niet goed is of het ligt aan Orange. Aangezien je aangeeft dat er een configuratie wijziging is gedaan -> is sinds dat moment toevallig de verbinding instabiel? Zoja, snel terugzetten :P Overigens ken ik dit soort problemen ook van foute firmware versies :S Probeer de versie die je ook op je vorige router had eens misschien

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan niet meer met PPoA inloggen, dit is de enigste manier om internet te krijgen?
Dus, ik snap echt niet wat er fout gaat, en aan de router kan het eigenlijk niet liggen als de nieuwste en n ouderen bijde zelfde foute doen?

• base_
als ik het dus goed begrijp is de provider veranderd of het protocol dat de provider levert? Ik heb vaker problemen met linksys en bepaalde providers, afhankelijk van het gebruikte protocol en/of modeminstellingen in geval van aparte router (zelf meer ervaring met routers van linksys zonder adsl modem, modem laat ik liever het originele modem voor zitten van de provider zodat ik bij problemen de momdem direct op een pc/laptop kan aansluiten en de provider kan bellen totdat het werkt, als het dan met pc wel werkt en met router niet dan heb ik zelf een probleem met de router maar iig wel internet op 1 pc ;)). Heb je het originele modem nog dat door Orange geleverd is en welke is dit?

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben nooit een moden van orange gebruikt,
Altijd een linksys er tussen gehad..
Nu gebruiken we de WAG54 V2.
Het protocol is veranderd omdat er iets was fout gegaan bij orange ofzo maar hersteld is.

• base_
Als er iets aan het protocol veranderd is zou het best wel kunnen dat de linksys niet goed ingesteld staat of dat deze problemen heeft met het huidige protocol. Ik vermoed echter dat orange niet gaat helpen met een modem wat niet van hunzelf afkomt tenzij ze zelf al genoeg ervaring met het betreffende type hebben.

Verwijderd

Je internet valt steeds uit zeg je. Maar kan je wel intern via het netwerk bestanden heen en weer sturen? Je kan bijvoorbeeld proberen om een grote iso of film naar een andere pc te sturen, zo kun je zien of het een netwerkprobleem is (dus je Linksys) of een adsl lijn probleem.
Als het bestanden versturen allemaal ok gaat zou ik als ik jou was je provider even gaan bellen voor een meting.
Pagina: 1