Toon posts:

klein netwerk met printer 1000mbit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een fotostudio delen met iemand. Nu willen wij de computers aan elkaar koppelen, maar ook de printers.

De volgende apparaten zijn aanwezig:
1 Mac G5 (1000mbit)
1 PC (1000mbit)
1 Canon IPF5000 (100mbit) 2x epson R2400, maar deze gaan waarschijnlijk het netwerk niet in.
1 Lacie 1TB Ethernet (1000mbit)

Nu is dus mijn gedachte om een 1000mbit switch in het netwerk te hangen, zodat de computers & de lacie op volle snelheid werken, maar hoe zit het met de printer, zal deze zorgen dat alles naar 100mbit terug getuned wordt? En wat is de doorvoersnelheid van 1000mbit over het algemeen in de praktijk? Mijn ervaring is namelijk maar tot 1000mbit..

Graag jullie suggesties.

Groetjes,
Sander

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-03 16:44
De printer zal alleen het verkeer van de pc's naar de printer vertragen tot 100mbit, de rest waar de printer niets mee te maken heeft zal gewoon met gbit gaan. Zowiezo is gbit snelheid voor een printer overkill, dus het zal geen problemen opleveren.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 17:16
Een switch zorgt ervoor dat ieder apparaat met het gewenste apparaat comuniceert zonder de andere apparaten te beinvloeden. Hierdoor kun je dus 10/100 en 1000Mbit aansluiten en zullen deze altijd op maximale snelheid proberen te communiceren. Een langzamer apparaat beinvloed daarbij de rest dus niet. Bij een hub wordt alles doorverbonden en communiceert alles op dezelfde (de laagste) snelheid en over 1 communicatiekanaal waardoor de prestaties met en hub wel veel lager zouden liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door base_ op 03-10-2007 20:36 ]