Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaringen Functioneel beheerder SAP

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij is baan aangeboden als Functioneel beheerder in SAP. Mijn vraag is, wat houdt deze baan precies in?

Even concreet:

Is dit programmeerwerk?
Is dit in databases bezig zijn?

Zo nee, geen een korte omschrijving van wat het dan wel inhoud svp?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hebben ze je geen beschrijving gegeven? Lijkt me een beetje vreemd, je hebt erop gesolliciteerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou het meteen doen, klinkt fantastisch!!!!!!111

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

ik denk dat degene die je de baan aanbied je het best kan vertellen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op GoT hansvanderbeek :)

Op GoT zien we graag een wat uitgebreider topicstart waaruit blijkt wat je zoal zelf hebt ondernomen om je vraag te beantwoorden, dat maakt je vraag meestal ook wat duidelijker voor andere gebruikers zodat je ook betere antwoorden krijgt. Dit stukje zou je nog eens kunnen doornemen :)

Kortom, vertel eens wat meer over je situatie, wat voor bedrijf je deze functie heeft aangeboden etc.

Verwijderd

Functioneel beheer is juist geen kwestie van programmeren en/of databases. Da's meer voor de technsiche SAP'er. Functioneel richt zich meer op de vertaling van SAP naar de bedrijfsprocessen.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55

Cliffie

Trompetslet

Vaak groei je vanuit Technisch beheer door naar Functioneel beheer. Zoals egels41 hierboven al aangeeft gaat het meer om de functionele werking van de applicatie.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 10:41

T-8one

take it easy, take a sisi

Functioneel beheer is vaak de stap tussen de business (de opdrachtgever, de afdeling die SAP gaan gebruiken) en de ontwikkelaars/programmeurs.
Je taak als Functioneel beheerder is dus om te achterhalen wat de opdrachtgever nou werkelijk wil en wat er met SAP mogelijk is.
Aan de hand van de wensen stel je een FO (Functioneel Ontwerp) op waarmee de ontwikkelaar/programmeur de aanpassingen kan gaan maken/doorvoeren.
Er komt nauwelijks programmeer werk bij kijken, maar vaak is het wel belangrijk om enig technisch inzicht te hebben in het kunnen van de applicatie.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Recent heb ik hier nog een topic over gestart, wellicht ook goed voor je beeld:
Het werkleven van een SAP-consultant ?
Pagina: 1