Toon posts:

macbook of macbook pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zat van mn vaste Windows PC en ik wil een goede mobiele PC (laptop die lekker klein is, maar toch als vaste PC gebruikt kan worden). Nu zit ik te twijfelen tussen een macbook of macbook pro. Ik gebruik veel grafische programma (photoshop, illustrator en in wat mindere mate premiere en after effects).

Nu zegt de verkoper van de apple store dat een macbook prima is voor deze applicaties. Maar nu rijst in mij de vraag op: als de macbook prima is voor deze programma's, waarom is er dan een macbook pro? Ik weet het niet?

Ik zit dus te dubben tussen een macbook en een macbook pro? Kan iemand me overtuigen wat de beste optie zou zijn?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je schrijft dat je zit te dubben. Wat zijn precies de punten waar je over zit te twijfelen? Nu is het allemaal wel erg vaag. 't kan in ieder geval met een MacBook en 't kan met een MacBook Pro. Het is voor een ander lastig jouw afwegingen te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 03-10-2007 19:30 ]

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het kan op een MacBook, met de snelheid en stabiliteit die Apple voor consumenten als benodigd ziet. Ja, het draait, ja, het is werkbaar. Maar professionals stellen iets andere eisen aan hun apparatuur (in stabiliteit en snelheid o.a.), werken liever op een groter scherm en maken gebruik van nog intensievere programma's.

Is dus een overweging, wat ben je, een consument, een pro-cosument of een professional. Je investeert meer, maar krijgt ook heel wat meer. Ga eens langs een Apple Reseller en laat je informeren, en test het zelf terplekke uit ;)

Ik zie net dat je dat laatste al gedaan hebt, dan is het een kwestie van zelf harde eisen stellen en ook zeker kijken naar de (nabije) toekomst ;)

[ Voor 11% gewijzigd door lhoBas op 03-10-2007 19:35 . Reden: beter lezen ]

Verwijderd

Het hangt er vooral vanaf hoeveel geld jij er voor over hebt. De prijs van de MBP is misschien wat aan de hoge kant voor de consument, maar daar krijg je ook kwaliteit voor terug (daar ga ik hier geen eindeloze discussie over houden).

Grootste voordelen van de MBP voor jou:

• Je zegt zelf dat je soms premiere gebruikt. Dit programma bestaat er niet voor de mac, en het enige professionele alternatief op een mac is Final Cut Studio, en die draait niet op een macbook (staat iig op de site van Apple).
• De kwaliteit van het interne scherm van de MBP is veel beter (ik las hier ergens al in een topic over de mindere kwaliteit van het Macbook scherm). Daarnaast is de resolutie van 1440x900 al een stuk lekkerder als je even zonder extern scherm snel iets moet doen in Photoshop.
• Een macbook kan de interface van OSX niet meer vloeiend draaien op een 24" scherm. Ik zelf vind dat enorm storend, maar misschien is dat voor jou anders. Daarnaast heeft de MBP ook nog de mogelijkheid om een 30" scherm aan te sturen.

Als je toch liever voor een macbook gaat raad ik je wel aan er 2GB in te stoppen als je een beetje serieus wilt photoshoppen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topics met de vraag "Wat moet ik kopen" zij niet meer gewenst, tenzij je specifieke eisen of doelen hebt :) Met behulp van de search, de ervaringen topics en het lezen van reviews kun je prima zelf uitzoeken of je nu een MacBook of een MacBook Pro moet nemen. Uiteindelijk is er ook maar een persoon die je het beste kan overtuigen wat de beste optie is en dat ben jij. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.