Toon posts:

[XBOX 360] 50hz/60hz op Philips 32PF9976 LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Net mijn nieuwe XBOX 360 binnen, alleen na installeren blijk ik hoop spellen niet te kunnen spelen vanwege een minimale "requirement" van 60hz. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat mijn LCD schermpje (van +/- 3 jaar oud) dit niet zou kunnen trekken. (btw, het gaat eigenlijk over PAL50/PAL60 maar dat is volgens mij hetzelfde)

Nu heb ik de volgende set-ups geprobeerd:

composiet via bijgeleverde scart in tv (3 ingangen geprobeerd)
composiet rechtstreeks (in 2 ingangen geprobeerd)

Maar er zit bij de Xbox uiteraard ook nog een component kabel, nu is mijn vraag, hoe kan ik deze aangesloten krijgen op ofwel een scart (is dat betere kwaliteit sowieso?) of op een DVI aansluiting. Is dit uberhaubt mogelijk en gaat dit ervoor zorgen dat ik de spellen wel kan spelen.... want een Xbox 360 zonder Gears of War en Forza 2 is geen Xbox 360... :(

Thanks for the hulp.

ohja, heb uiteraard al hier op GoT en op diverse andere fora gezocht... en google niet te vergeten.

Verwijderd

Philips 32PF9976
Ondersteunde kleursystemen: PAL - SECAM - NTSC.
Scart-ingang 2
Componentingang ja
PC-ingang VGA, DVI.

Je tv kan als het goed is gewoon 60 hertz aan..
Aansluit mogelijkheden zat als je het mij vraagt..

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 13:42
Zit er geen component aansluiting op de TV? Zo ja dan op die manier aansluiten.

PSN id: PENo1

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 17:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Je moet de xbox eerst via scart aansluiten en dan via het dashboard selecteren op 60 hertz, daarna pas met component aansluiten. Weet alleen niet of dit met lcd tv werkt.

Ik heb mijn xbox eerst op mijn crt tv aangesloten daar het optie 60 hertz aangeklikt ( laatste menu in je dashboard) daarna de xbox op mijn LCD aangesloten via component.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap helaas ff het verschil tussen component en composiet niet.

Zijn de composiet stekkers de rood/wit/geel? (rood/wit beide audio, geel video)
En is dan component de rood/geel/blauw (3 "sporen" kleur?)

Het komt er op neer dat de philips via rood/wit/geel geen 60hz aankan, als ik dat op het dashboard selecteer knippert mijn beeld doelloos. Ik heb ook geen alternatief scherm staan om de truc van sekoroglan toe te passen.

Wel zou ik het idee van P.E.No.1 willen proberen, ware het niet dat de tv geen "component" (als in rood/groen/blauw) aansluiting heeft, moet ik hier dan een "adapter" voor aanschaffen, of kan ik beter gaan voor de DVI poort?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:43:

Wikipedia is je vriend.
Het komt er op neer dat de philips via rood/wit/geel geen 60hz aankan, als ik dat op het dashboard selecteer knippert mijn beeld doelloos. Ik heb ook geen alternatief scherm staan om de truc van sekoroglan toe te passen.
Aparte TV. Controleer alle instellingen in alle menu's eens.
Wel zou ik het idee van P.E.No.1 willen proberen, ware het niet dat de tv geen "component" (als in rood/groen/blauw) aansluiting heeft, moet ik hier dan een "adapter" voor aanschaffen, of kan ik beter gaan voor de DVI poort?
Als je TV minstens 'HD Ready' is, dan moet hij een component ingang hebben.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 22:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:43:

Een VGA kabel kopen voor je 360 en dan met een DVI verloopstukje aansluiten op je TV. Zo heb ik mijn 360 ook aangesloten en kan nu spelen in 720p. Mijn LCD heeft ook geen component, maar wel een resolutie van 1280x720 en een DVI poort.

uhm...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Moet de DVI poort wel DVI-A ondersteunen. Als er DVI-A of DVI-I bij de specs staat is het prima, maar DVI-D is toch echt een probleem.

edit:
Hij heeft DVI-I, maar misschien geen 720p??? Manual:
DVI verwerkt VGA, SVGA en 480p, 576p, 1080i en 1152i.
Er zit trouwens een VGA naar DVI kabel bij de TV.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=541234
Using the VGA HD lead I can get pics in 50hz not 60
Misschien dus ook geen 60Hz via VGA.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=481926
Current option I now have is -
Xbox 360 via Advanced Scart RGB cable (nasty quality image but at least it is in 60hz).
Scart RGB dus misschien wel 60Hz? Adv. Scart kabel eens proberen. (dat nasty quality is ook maar relatief, i.e.g. veel beter dan composiet)

[ Voor 160% gewijzigd door |sWORDs| op 04-10-2007 08:53 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inmiddels via de originele Xbox VGA kabel aangesloten met een DVI verloop (VGA->DVI)... "works like a charm!"

Bedankt voor alle hulp, toch raar probleem... en de bereidheid van de Xbox 360 hulplijn laat toch echt te wensen over, ik bellen en het hele verhaal vertelt:

zegt die pik: "Ja helaas, dan kunt U hem niet gebruiken voor die spellen",
ik zeg: "Daar zit de complete top 10 van spellen tussen die 60hz nodig hebben!!!",
hij: "Ja kan er echt niets aan doen, moet U hem maar als DVD speler gebruiken"
ik: "Beetje dure DVD speler vind je niet? *sigh*"

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een vraag/probleem is :)
Pagina: 1