[XP] Geen schrijfrechten naar partitie?*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Ik heb Windows XP SP2. Net geinstalleerd en ik heb een admin en een gewoon account. Maar op het gewone account heb ik geen schrijfrechten tot een andere partitie waar mijn software op staat geinstalleerd. Hierdoor is veel software niet te gebruiken. Als ik admin ben dan heb ik wel gewoon schrijfrechten. Ik zal iets moeten instellen, maar ik weet niet wat?

Wat ik heb geprobeerd:
Er staat niks in de tweakers faq, op google vind ik alleen maar pagina's die betrekking hebben op linux, op microsoft.com kon ik ook niets vinden wat het probleem kan oplossen. Ik heb gekeken bij eigenschappen van de partitie, maar ik kon daar verder geen eigenschappen vinden die de schrijfrechten van accounts met beperkte rechten verbieden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Waster schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:56:
Ik heb Windows XP SP2. Net geinstalleerd en ik heb een admin en een gewoon account. Maar op het gewone account heb ik geen schrijfrechten tot een andere partitie waar mijn software op staat geinstalleerd. Hierdoor is veel software niet te gebruiken. Als ik admin ben dan heb ik wel gewoon schrijfrechten. Ik zal iets moeten instellen, maar ik weet niet wat?

Wat ik heb geprobeerd:
Er staat niks in de tweakers faq, op google vind ik alleen maar pagina's die betrekking hebben op linux, op microsoft.com kon ik ook niets vinden wat het probleem kan oplossen. Ik heb gekeken bij eigenschappen van de partitie, maar ik kon daar verder geen eigenschappen vinden die de schrijfrechten van accounts met beperkte rechten verbieden.
is de faq leeg ;)

Wat je moet doen is rechten uitdelen op die partitie, zit vast ergens onder de rechtermuisklik bij eigenschappen - beveiliging (al werk ik jaren op apple meen ik me dat te herinneren)
Daar zou je users moeten kunnen toevoegen al zit dat bij XP wat raar verstopt.

@alt-92 @ TS : take ownership, zo heete dat in NT4 en W2K en dat moet je dus doen (al lijkt als de admin er al bij kan niet helemaal nodig?) en dan je usergroup rechten geven - maar bij XP@home zit het wat vaag (via safe mode kan wel maar ik dacht dat het ergens anders ook wel te vinden is, gevalltje F1, FAQ en google)

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 03-10-2007 23:49 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Clients - Policy, titelfix dus om het OS erin te zetten.

Verder: het lijkt me sterk dat je in de MSKB niks kan vinden over het uitdelen van NTFS rechten...

Het scheelt ook nogal of je XP Home of XP Pro gebruikt, want Home geeft je de Security tabbladen pas als je in Safe Mode bent ingelogd bijvoorbeeld (en dat staat wel degelijk in de FAQ).
Vermeldt dat nou voortaan, want dat haalt een boel onduidelijkheden weg.

Overigens: uit je andere topics leidt ik af dat je een herinstallatie hebt gedaan, klopt dat?
In dat geval zal je toch echt even het take ownership gebeuren in de FAQ moeten doornemen :)

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 03-10-2007 21:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device