Panasonic 42PV70 en home theater..

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Momenteel heb ik het volgende:
42PV70
Switchbox; HTPC en PS2 komen hierop en deze gaat naar de AUX ingang van de home cinema set
HTPC; beeld via HDMI naar TV en geluid via mini-jack to tulp naar switchbox
PS2; beeld via scart naar tv en geluid via ps2 naar switchbox
UPC decoder; via SCART naar cinema set
Philips Home Cinema Set; scart naar TV

Maar binnenkort ga ik verhuizen en heb ik de home cinema set niet meer. Dus ben ik op zoek naar vervanging en verbetering van dit geheel. Op dit moment is het geluid van de HTPC en PS2 niet surround. Voor de HTPC zou ik dit graag wel hebben en de PS2 wordt over een jaartje vervangen door een PS3 of Xbox360 of Wii... Daarnaast zou ik over een jaartje of anderhalf ook nog een blu-ray of hd-dvd speler kopen.

Vanwege dat Viera Link van Panasonic leek het me wel handig om bij dit merk te blijven. De apparatuur vind ik ook wel mooi (zwarte versies dan).

Ik kwam uit bij deze set; de Panasonic SC-PT850. Deze heeft een upscaler, HDMI etc. En voldoet zo op het eerste gezicht aan mn voorwaarden.

Maar nu komt de vraag, doet dit apparaat dat ook werkelijk? Ik bedoel, kan ik hier alles op aan sluiten en voor alles surround hebben? En kan dat nog steeds als ik over een jaartje mn PS2 inruil voor een xbox360 en als ik een blu-ray speler erbij koop?

In eerste instantie leek me dat toch niet het geval, aangezien die home cinema set maar 1 optische ingang heeft en 1 hdmi. Maar toen kwam ik dit plaatje tegen;

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/38/viera-plasma-scherm.jpg

Hierbij lijkt het erop alsof de TV een soort reciever is en zo een eventuele blu-ray speler of PS3 kan doorlinken naar de surround set.

Is dit ook echt zo of moet ik toch echt overschakelen naar een reciever (zoals bijvoorbeeld de SA-XR59) met een dvd speler (S53) en dan nog een surround set (gauw al 1000 euro bij elkaar)?

• Wouterheadam5
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een idee hoe ik dit alles het best op elkaar kan aansluiten (en surround geluid heb)?

Alvast bedankt !

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Ik ken dat specifieke HT systeem niet, maar ik zou me in elk geval niet baseren op dat plaatje aangezien dat duidelijk marketing materiaal is.
In principe ga je typisch je toestellen zowel aan de TV als aan de HT-setup hangen: TV voor beeld en HT-setup voor geluid. Als ik het goed begrijp heeft die HT-setup echter slechts 2 audio-ingangen: een digitale (optisch) en een analoge (L/R cinch). Dus in theorie zou je maar 2 externe toestellen kunnen aansluiten.
Wat je wel kan doen is de audio-out van de TV gebruiken en dan lijkt het een beetje op dat plaatje. Je sluit bvb 4 toestellen aan (2x HDMI, en 2x SCART) en van de geselecteerde input wordt normaal het geluid via de audio-out van de TV uitgestuurd. Die kan je dan verbinden met de (analoge) audio-in van de HT-setup. Enig nadeel is dat het een analoog stereo-signaal is en je dus geenszins digitale surround zult hebben. Dus zeker niet aan te bevelen voor BluRay e.d.
Veel zal dus afhangen van hoeveel digitale bronnen je zult hebben. Een PS3 wil je zeker en vast aansluiten via de digitale aansluiting. Je andere toestellen zouden dan analoog moeten.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Volgens mij is dit het VIERA link systeem van Panasonic. Alle apparaten zijn dan via het tv scherm met elkaar verbonden, en kunnen ook met een afstandsbediening bedient worden met een GUI op het tv scherm...

• Twixie
majoh schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:28:
Volgens mij is dit het VIERA link systeem van Panasonic. Alle apparaten zijn dan via het tv scherm met elkaar verbonden, en kunnen ook met een afstandsbediening bedient worden met een GUI op het tv scherm...
Dat geldt natuurlijk enkel voor Panasonic toestellen, terwijl zijn vraag eerder over PS3 e.d. gaat. Of dacht je dat je met Viera ook de PS3 kunt bedienen ? ;)
Edit: nu valt mijn euro dat je wellicht bedoelt dat die foto slaat op Viera-link. Zou idd goed kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 04-10-2007 19:51 ]

• Wouterheadam5
Ja inderdaad, dat plaatje is volgens mij ook Viera Link. Maar het enige wat ik daarover kan vinden is dat je dan dezelfde afstandsbediening kan gebruiken, nergens staat iets over surround, beeld of wat dan ook.

Het probleem met die home cinema set is dat ie maar 1 hdmi heeft, dus kan daar niks digitaal op aansluiten.. mn tv heeft 2 hdmi poorten, maar eentje wordt gebruikt door die cinema set dan en eentje wordt gebruikt door de pc. Een additionele blu-ray en/of ps3 kan dan niet digitaal worden aangesloten.

• Twixie
Wouterheadam5 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:16:
Het probleem met die home cinema set is dat ie maar 1 hdmi heeft, dus kan daar niks digitaal op aansluiten.. mn tv heeft 2 hdmi poorten, maar eentje wordt gebruikt door die cinema set dan en eentje wordt gebruikt door de pc. Een additionele blu-ray en/of ps3 kan dan niet digitaal worden aangesloten.
Bovendien lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat het een HDMI input is, maar enkel een output. Voor receivers met een HDMI-input leg je al snel €500 neer en dan heb je dus nog maar enkel de receiver.
Pagina: 1