Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Hallo allemaal,

Maandag heb ik een nieuwe processor gekocht en ook een nieuw moederbord.
Nu wilde ik er ook Vista op gaan installeren, dit is allemaal gelukt.
Maar ik heb al een tijdje 2 schermen en die wil ik als dual screen gebruiken.
Onder Windows XP werkt deze de videokaart goed en ik kan dual screen gebruiken.

Als ik naar een website ga en daar moet ik bij scrollen, dan hapert het scherm enorm.
Dus hij beweegt niet vloeiend naar beneden. :'(

Hoe kan ik in Vista het 'weergave' menu vinden, net zoals bij Windows XP?
Zodat ik mijn 2e beeldscherm ook aan kan zetten.

Wat ik in deze pc heb zitten:

- Intel Core 2 Quad 2.4 GHz
- Asus A9250 (AGP)
- Windows Vista Home Premium
- 1024mb geheugen

Nu dacht ik, misschien de nieuwe driver van de website halen. Maar daar staat geen Vista driver op voor de Asus 9250. Heeft iemand een oplossing, hoe ik dit probleem op kan lossen? _/-\o_

Alvast bedankt. Als jullie nog iets meer informatie nodig hebben, dan zal ik het wel opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Je hebt je videokaart drivers niet geinstalleerd. Je kaart blijkt na wat googlewerk een Ati Radeon 9250 te zijn. Je hebt hiervoor de Catalyst drivers nodig. Je kan ze terugvinden op de site van ATi. Om wat specifieker te zijn; hier kan je je kaart, OS, etc uitzoeken om de drivers te downloaden.

Overigens weet ik ook niet of je je chipset drivers hebt geinstalleerd. Die kan je terugvinden op de site van de fabrikant van je chipset. Waarschijnlijk intel of nvidia.

[ Voor 25% gewijzigd door Mojo op 03-10-2007 16:13 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
Mojo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:11:
Je hebt je videokaart drivers niet geinstalleerd. Je kaart blijkt na wat googlewerk een Ati Radeon 9250 te zijn. Je hebt hiervoor de Catalyst drivers nodig. Je kan ze terugvinden op de site van ATi. Om wat specifieker te zijn; hier kan je je kaart, OS, etc uitzoeken om de drivers te downloaden.

Overigens weet ik ook niet of je je chipset drivers hebt geinstalleerd. Die kan je terugvinden op de site van de fabrikant van je chipset. Waarschijnlijk intel of nvidia.
Ja, daar heb ik ook al gezocht. Maar ik kan daar onder Vista (32 EN 64-bit Edition) geen 9250 vinden. Tenminste, ik zie daar niets van staan.

In mijn taakbalk staat wel een icoontje, die stond er nadat ik de cd in mn pc had gedaan en de drivers had geinstalleerd. Zelfde als ook op Windows XP stond.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/oct/03/img/hjb8f2of8fl5zfpcravo7vrwa.jpg
3e icoontje van links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Drivers van CD :X
Dat zijn van die pakketten die vaak al outdated zijn bij de aanschaf.

Probeer eens de meest recente Windows XP driver voor de Radeon 9250, zoals ook te lezen valt in ** Vista drivers mini-FAQ + beleid **.
De drivers die je dan moet hebben zijn ATi Catalyst 6.5 - Windows XP.

Verder wordt je kaart blijkbaar gewoon niet ondersteunt onder Vista.

Drivers zijn overigens software en daarom hoort dit probleem meer thuis in Windows Clients, ik move even...

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 03-10-2007 16:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hoe kom jij nou weer bij 6.5? :P De laatste drivers voor de 9250 zijn blijkbaar 6.11. De 9250 serie is een kaart die gebaseerd is op de 8500 serie, een directx 8.x kaartje. Deze worden al een tijdje niet meer ondersteund. Ik zou ATi Catalyst 6.11 - Windows XP pakken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
Mojo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:28:
Hoe kom jij nou weer bij 6.5? :P De laatste drivers voor de 9250 zijn blijkbaar 6.11. De 9250 serie is een kaart die gebaseerd is op de 8500 serie, een directx 8.x kaartje. Deze worden al een tijdje niet meer ondersteund. Ik zou ATi Catalyst 6.11 - Windows XP pakken.
Als ik op die link klik, dan krijg ik een 403 error..

Verder werkt hij nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Weet je zeker dat je een R9250 AGP erin hebt zitten?

Ik kan me namelijk geen S775 bord voor de geest halen dat en quad en agp heeft.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Djxl schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:30:
Als ik op die link klik, dan krijg ik een 403 error..
Dan kijk je op de ATI site zelf en ga je daar de driver vandaan halen die bij je videokaart hoort.

Ik zet gelijk even het OS in de titel zoals ook volgens de Windows Clients - Policy hier gebruikelijk is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:49

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De ATi 9250 is een vrij verouderde GPU die alleen wordt ondersteund door oude Catalyst drivers die niet onder Vista gaan werken. Multimonitor kun je dus praktisch gaan vergeten.

Gelukkig kost een budget ATi X300SE of nVidia 6200 niet veel meer als een hamburger ;)

Trouwens, borden met AGP en Core2Quad ondersteuning bestaan echtwel, zie Asrock :)

[ Voor 13% gewijzigd door strandbal op 03-10-2007 21:14 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
strandbal schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:13:
De ATi 9250 is een vrij verouderde GPU die alleen wordt ondersteund door oude Catalyst drivers die niet onder Vista gaan werken.
Ehm..
Je kan wel degelijk de 'oude' WDM Videodrivers forceren onder Vista hoor, als er geen WDDM drivers zijn. (Moet ik hier doen voor een laptop met een M9 chip).
Al zal je dan wel een paar zaken moeten inleveren..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
Dan is dus de enige oplossing een nieuwe vga kaart te kopen. ;( Nou kosten die ook niet enorm veel geld, dus dan doen we dat maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hoe kom je daar nou bij? :? Installeer gewoon de 6.11 drivers via http://ati.amd.com

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 04-10-2007 20:27 ]

Pagina: 1