HDD of Windows kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort hebben wij met onze oudere PC een probleem. Hij start namelijk niet meer op.
Hij komt tot het gedeelte waar je veilige modus/gewone modus moet selecteren, maar als je dan kiest volgt er geen 'opstarting'. Hij komt dus wel door de mobo check.

Maar wat is er nu waarschijnlijk mis? HDD of Windows kaduuk?

De HDD is overigens een maxtor 80GB UDMA133 (ATA) 7200RPM.
Alleen daar nog even een vraagje over: Als we nu een SATA schijf kopen, kan ik dan gewoon dezelfde kabels gebruiken om 'm aan het mobo te hangen?

BVD,
Zinu.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

1) Is niet te zeggen. Heb je al geprobeerd alleen van CD te booten en de schijf te benaderen. Heb je ergens een foutmelding gezien?

2)Die 80GB Maxtor zal wel een PATA schijf zijn, dus dat gaat niet zomaar werken, tenzij je een SATA aansluiting op je moederbord hebt. Een PATA kabel is breed, een SATA kabel is smal. Het verschil is vrij duidelijk.

3) Er zijn testtools voor HDD's heb je die al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 03-10-2007 15:41 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Heb je al geprobeerd om je PC opnieuw te installeren? Dit lijkt mij namelijk de makkelijkste oplossing om te kijken of windows kapot is of je harde schijf.
Als het je hdd is zal hij spoedig wel weer chrashen.. Maar liever dat, dan een HDD kopen, en later er achter komen dat de oude helemaal niet defect is ;)

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ja, maar als ik niet in Windows kan komen en ook niet in de boot-menu (overigens ook vreemd, zie nergens 'Press xx for SETUP staan)..., kan ik de CD met Windows in de drive ook niet benaderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zinu schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:57:
Ja, maar als ik niet in Windows kan komen en ook niet in de boot-menu (overigens ook vreemd, zie nergens 'Press xx for SETUP staan)..., kan ik de CD met Windows in de drive ook niet benaderen.
Je moet ook niet via het bootmenu op de hdd proberen te komen, maar gewoon direct van de cd booten. Probeer dat dus eerst eens. Lukt dat niet dan kun je in de bios komen (waarschijnlijk gewoon DEL of F2) en daar de bootsequence goed instellen (optical drive als eerste). Dan zou het moeten lukken om te booten vanaf je cd. Lukt het dan nog niet kan het zijn dat je XP cdtje niet meer goed is, dan moet je die even vervangen.

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Zinu schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:57:
Heb je de boot volgorde wel goed staan in de bios?
Pagina: 1