Ik heb de "eer" om me voor ons bedrijf bezig te houden met de computers qua communicatie met de ICT beheerder.
Nu krijg ik van een klant de melding dat er poorten open staan in de firewall en dat hij bij de login schermen kan komen van het netwerk (hij is zelf netwerk beheerder). Volgens de ICT beheerder is het logisch dat die schermen te vinden zijn via internet omdat er vanaf een andere locatie ingelogd moest kunnen worden maar dat vanuit die locatie geen VPN naar buiten werd toegelaten.
Volgens de ICT beheerder gaat het om de volgende poorten:
HTTP
HTTPS
PPTP
L2TP
Remote Web Workplace
SMTP
RDP (deze kan nu gesloten worden omdat er vanaf de externe locatie niet meer wordt ingelogd).
Wellicht dat er meer poorten open staan maar dat ik dit niet te horen krijg.
Zelf heb ik geen flauw idee wie ik moet geloven? Wie helpt me verder.
Nu krijg ik van een klant de melding dat er poorten open staan in de firewall en dat hij bij de login schermen kan komen van het netwerk (hij is zelf netwerk beheerder). Volgens de ICT beheerder is het logisch dat die schermen te vinden zijn via internet omdat er vanaf een andere locatie ingelogd moest kunnen worden maar dat vanuit die locatie geen VPN naar buiten werd toegelaten.
Volgens de ICT beheerder gaat het om de volgende poorten:
HTTP
HTTPS
PPTP
L2TP
Remote Web Workplace
SMTP
RDP (deze kan nu gesloten worden omdat er vanaf de externe locatie niet meer wordt ingelogd).
Wellicht dat er meer poorten open staan maar dat ik dit niet te horen krijg.
Zelf heb ik geen flauw idee wie ik moet geloven? Wie helpt me verder.