Plextor 12x10x32xA of Lite-On 12x10x32x ?

Pagina: 1
Acties:

• Minos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 02:47
Bij het aanschaffen van een nieuwe brander twijfel ik tussen de Plextor 12x10x32xA en Lite-On 12x10x32x.

Beide hebben de Sanyo componenten en BURNPROOF. De Lite-On is ongeveer 200 piek goedkoper. Ik vraag me af of er verder nog verschillen zijn tussen deze twee?!

Kan iemand mij wijzer maken?

AMD XP 1900+, MSI KT3 Ultra ARU, 512 Mb Kingston DDR (PC2700), 2x 60 Gb Maxtor 7200 rpm, Hercules 3D Prophet 8500 AIW, Iiyama MA901U 19", AOpen 52x CD-Rom, LiteOn 121032 RW, AOpen Bigtower 300Watt

Verwijderd

Dit is al vaker gevraagt, maar ik zou voor de plex gaan....

volgende keer eerst ff de search gebruiken, ok?

• Minos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 02:47
Ok... was een beetje Danny Blind. 8-)

Thanks!!

AMD XP 1900+, MSI KT3 Ultra ARU, 512 Mb Kingston DDR (PC2700), 2x 60 Gb Maxtor 7200 rpm, Hercules 3D Prophet 8500 AIW, Iiyama MA901U 19", AOpen 52x CD-Rom, LiteOn 121032 RW, AOpen Bigtower 300Watt

Verwijderd

heb net een Lite-on gekocht, ben er REUZE tevreden over!!

Een echte aanrader! ;)

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
vergissing

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:06

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb sinds vrijdag een plextor. Heb nog nooit zo'n fijn loopwerkje meegemaakt. Houd zich lekker rustig en heeft niet de behoefte om op te stijgen. :Z

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

de plex

http://psnprofiles.com/AfthyX

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:01
Ik heb sinds 4 daagjes zo'n lite-on, en hij heeft tot nu toe nog alles perfect gedaan.
Ik heb al een stuk of 8 cd'tjes (mmore) gebrand, en ze doen het nog allemaal ;)

Ook het geluid valt erg mee, zeker in verhouding tot mijn 48x toshiba.

Een nadeel is mischien wel dat ie maar op 12x DAE kan doen, maar aangezien ik niet zo vaak een cd rip maakt dat voor mij niet zo veel uit.

• Foxke
  • Niet online
Heb sinds kort een Lite-on, en ik ben er erg tevreden over.
D'r zit bijna hetzelfde spul in als in een plextor.
Bij Plextor betaal je zoveel omdat het onder andere een bekende naam is.
Ik zou voor de Lite-on gaan als je geld wilt besparen

Verwijderd

Sinds afgelopen weekend heb ik (ook) die LiteOn 12x10x32 (IDE). Het ding is voor zover ik kan bepalen 99% identiek aan de Plextor (hetzelfde Sanyo binnenwerk, hetzelfde front), alleen de firmware is van LiteOn.

Ik heb 'm voor 399,- bij Gistron gekocht, en ben ik er 100% tevreden over ! :) *D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yup, heb je geld teveel dan de plextor, zo niet de Lite-On

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• kmf
  • Niet online

kmf

Had het op de pc-discount voor 379 op de kop getikt. Had gelijk dus wat geld over om eindelijk eens een paar fannetjes en slotkoelers te kopen.

Werkt perfect. Alleen wel problemen met installeren. het lijkt erop dat ie het niet leuk vind om op m'n promiseU66-kaart te zitten. En m'n maxtor vond het ook niet leuk om als slaaf gezet te worden... Opeens corrupte data en een partitie en nog wat aan data kwijt. Is natuurlijk gelijk de belangrijkste :(

Laat ik nou net een brander gekocht te hebben om te backuppen. Geen recente backup dus |:(

De brander zelf werkt voor de rest wel perfect. Alleen de meegeleverde EZ-CDcreator wilt niet optimaal werken als ik een extra CD-romspeler hebt...

M'n "oude" CDrtjes (Arita) brandt ie maar op max 8 speed, 12 kan wel, maar hij weigert toch wel vaak.
Nieuwe phillips en de meegeleverde 10 CDrs werken wel perfect op 12.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb ook sinds 1,5 week de lite-on
werkt perfect, stuk of 30 cd's mee gebrand en allemaal perfect op 12x, ook audio
zelfs de oude cd-r's van traxdata die ik hier nog had liggen en maar tot 8x zouden moeten kunnen wilden perfect op 12x

enig nadeel wat ik heb kunnen vinden:
de bijgeleverde highspeed cd-rw die op 10x zou moeten kunnen wou maar op 8x :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 13 februari 2001 01:23 schreef Cyclops10 het volgende:
heb ook sinds 1,5 week de lite-on
werkt perfect, stuk of 30 cd's mee gebrand en allemaal perfect op 12x, ook audio
zelfs de oude cd-r's van traxdata die ik hier nog had liggen en maar tot 8x zouden moeten kunnen wilden perfect op 12x

enig nadeel wat ik heb kunnen vinden:
de bijgeleverde highspeed cd-rw die op 10x zou moeten kunnen wou maar op 8x :)
hmm... ik had er geen problemen mee. Ging gewoon op 10. De 10 normale bijgeleverde cdrs keurig op 12. (hoopte eigenlijk wel dat de overige 2CDRW ook 12x waren)

Trouwens. Ik was wel verbaasd over al dat spul dat je erbij kreeg. 10 normale 12x CDrs op een kleine spindel, 2 CDRWs max 4speed en nog eens 1 van 12x.

Bij m'n oude phillips kreeg ik maar een CDRW, gieren toch he :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

En ach voor 400 piek wat is dat nou, je hebt een jaar garantie, en als ie dood gat, dan heb je voor weinig geld een nieuwe. Dus waarom duur doen.

Weet nog toendertijd dat je een 4 speed voor bijna 1500 piek had, en dan precies kapot gaan na de garantietermijn....
Ik begrijp dat niet, zou er dan echt een timer inzitten?

*D

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

deze topic is al zooooo vaak voorbij gekomen, maarja zal gewoon nog een keer reply'en. Heb sinds 2 maanden een Lite-On en voor branden is het ding ideaal geschikt. Voor lezen is het apparaat kat :) Maarja het apparaat heet niet voor niets cd-RECORDER.
Lekker goedkoop, gratis cd's, etc. etc. allemaal voordelen.

iets wat de lite-on absoluut NIET kan en ook meteen het grootste nadeel is: het niet kunnen overburnen.
Dat is dan ook de reden dat ik voor deze doeleinden een plextor gekocht heb.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 13 februari 2001 17:45 schreef erniemars het volgende:
deze topic is al zooooo vaak voorbij gekomen, maarja zal gewoon nog een keer reply'en. Heb sinds 2 maanden een Lite-On en voor branden is het ding ideaal geschikt. Voor lezen is het apparaat kat :) Maarja het apparaat heet niet voor niets cd-RECORDER.
Lekker goedkoop, gratis cd's, etc. etc. allemaal voordelen.
[...]
iets wat de lite-on absoluut NIET kan en ook meteen het grootste nadeel is: het niet kunnen overburnen.
Dat is dan ook de reden dat ik voor deze doeleinden een plextor gekocht heb.
Shit, dat wist ik dus niet :( Maar ja, ik overburn bijna nooit (wel handig als je net een mbtje te kort komt) en om daarvoor nou 150 piek extra te dokken? Nee, dan koop ik voor dat wel een paar 80 minuten cds of zo.

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 15:22
Nou ik heb ook al een maandje de Lite On en tot nog toe doet hij het perfect, tevens met de laatste BIOS update (hint, hint, nudge, nudge, know-What-I-Mean, voor de mensen die klagen over gebrek aan OVERBURN) ondersteund deze brander zowel:
OVERBURN,
NERO als CloneCD.....

Verder bijna geen geluid, brandt iets sneller dan de Plextor, waar hij overigens niet identiek aan is.
De Plextor is geschikter om naast je LITE On brander de DAE te doen, terwijl de Lite On brandt;)
De vraag is of je niet kijkt op 200 gulden meer of minder. Indien dat het geval is moet je de Plextor kopen natuurlijk.
Pagina: 1