Herstarten faalt

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn computer niet altijd wil herstarten. Als ik Windows afsluit en voor herstarten kies of als ik de reset knop gebruik doet het systeem niks, alleen de power led blijft branden. Als ik dan de computer uit en weer aanzet door de aan/uit knop 10 seconde in te drukken is er niets aan de hand.

Dit zijn mijn systeemspecs:

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo
MSI K8N Neo2 Platinum 54G
Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200 1024mb (2x 512)
Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128mb
Seagate Barracuda 7200.7 200Gb SATA
NEC ND3500A DVD-brander
LG GDR8163B DVD-speler
NEC Floppy-drive
Antec Lifestyle Sonata 380W

Iemand een idee?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je zelf al geprobeerd?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat kan van alles zijn, dus probeer eerst zelf eens eea uit te sluiten (bijv. in Veilige Modus even proberen). Ik vermoed dat het gewoon een softwarematig probleem is.

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat is een goeie. Eigenlijk heb ik nog niks geprobeerd, want ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken.
Exorcist schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:50:
Dat kan van alles zijn, dus probeer eerst zelf eens eea uit te sluiten (bijv. in Veilige Modus even proberen). Ik vermoed dat het gewoon een softwarematig probleem is.
Het zou inderdaad een software probleem kunnen zijn, maar ik heb het idee dat Windows gewoon normaal afsluit. Ik heb een dual-boot configuratie en het probleem doet zich zowel bij Vista als bij XP voor. Een tijdje geleden heb ik ook Linux geïnstalleerd gehad, maar ik durf niet te zegtgen of ik daarmee het probleem ook had. Ik hoor ook dat de cd drives even opspinnen en daarna doet hij niks meer. Het vreemde is dat ook de reset knop niet meer helpt dan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een goeie. Eigenlijk heb ik nog niks geprobeerd, want ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken.
Dan heb je veel te vroeg hier een topic geopend, aangezien we een FAQ en beleid vol suggesties hebben staan. Begin hier eens:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hoe dan ook zijn 'helpdesk' topics op GoT ongewenst. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Dat betekent dat wat je zelf allemaal geprobeerd hebt duidelijk uit je topicstart moet blijken. Blijkt dat niet, dan gaat je topic dicht.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 03-10-2007 17:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.