Ik ben al een tijd bezig met het schrijven van een export functie van gridViews naar een excel file. Ik heb al een aantal methoden geprobeerd, waaronder het outputen van de gegevens middels het response-object mbt content-type application/ms-excel en application/vnd.xls e.d. eigenlijk simpel opgeschreven op de volgende manier:
Dit voldoet niet en werkt slecht is helaas mijn ervaring. Nu heb ik wel het een en ander gevonden i.z. Office 2003 PIA. Dit zou interop spullen moeten geven om een native excel file te kunnen bouwen. Dit ziet er erg goed uit en biedt de opties die ik eigenlijk nodig heb. Ware het niet, dat ik het voor geen meter aan de gang krijg.
Heeft iemand ervaring hiermee en zou die persoon mij op weg willen helpen? Verder vraag ik me steeds meer af of het wel werkt met asp.net (webpage)... het moet wel vanaf een page aan te roepen zijn.
Of... heeft iemand anders betere ideeen om gridVIews te exporteren naar excel files??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| protected void BtnExport_Click(object sender, EventArgs e) { Response.Clear(); Response.AddHeader("content-disposition", "attachment;filename=FileName.xls"); Response.Charset = ""; Response.ContentType = "application/vnd.xls"; System.IO.StringWriter stringWrite = new System.IO.StringWriter(); System.Web.UI.HtmlTextWriter htmlWrite = new HtmlTextWriter(stringWrite); GridView1.RenderControl(htmlWrite); Response.Write(stringWrite.ToString()); Response.End(); } |
Dit voldoet niet en werkt slecht is helaas mijn ervaring. Nu heb ik wel het een en ander gevonden i.z. Office 2003 PIA. Dit zou interop spullen moeten geven om een native excel file te kunnen bouwen. Dit ziet er erg goed uit en biedt de opties die ik eigenlijk nodig heb. Ware het niet, dat ik het voor geen meter aan de gang krijg.
Heeft iemand ervaring hiermee en zou die persoon mij op weg willen helpen? Verder vraag ik me steeds meer af of het wel werkt met asp.net (webpage)... het moet wel vanaf een page aan te roepen zijn.
Of... heeft iemand anders betere ideeen om gridVIews te exporteren naar excel files??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
What are clouds made of? Linux servers mostly!