Zou voor 100% gamesysteem willen gaan, maar denk om voorlopig bij AMD te blijven. AMD-CPU die nu nog een goede prestatie/prijs verhouding heeft, in combinatie met een goed nvidia-chipset mobo. Of raden jullie mij aan om meteen naar een Intel-config over te stappen omwille van goede perfo/prijs verhouding. Zou ook uit budgettaire overwegingen zijn om bij AMD te blijven, of is dat voordeel verwaarloosbaar of onbestaande?
Ik stel deze vraag, omdat ik op termijn een stevige doorstart wil kunnen maken. Dit wil zeggen, een betere cpu op een nieuw moederbord prikken. Eventueel een betere graka aanschaffen. De rest van het systeem (schijven, ram, kast, voeding) moet degelijk zijn en enkele jaren meekunnen. Maar voorlopig al een mooi bakje voor een heel schappelijke prijs.
Denk voorlopig om budgettaire redenen een GF7 erin te steken (eventueel tweedehands), en als iedereen naar de 9-reeks overstapt een tweedehandse 8800GTX of GTS erin te zetten.
ps: heb nu een 2600+ Amd-mobile in desktop, 1 gig ram en 6600GT
Ik stel deze vraag, omdat ik op termijn een stevige doorstart wil kunnen maken. Dit wil zeggen, een betere cpu op een nieuw moederbord prikken. Eventueel een betere graka aanschaffen. De rest van het systeem (schijven, ram, kast, voeding) moet degelijk zijn en enkele jaren meekunnen. Maar voorlopig al een mooi bakje voor een heel schappelijke prijs.
Denk voorlopig om budgettaire redenen een GF7 erin te steken (eventueel tweedehands), en als iedereen naar de 9-reeks overstapt een tweedehandse 8800GTX of GTS erin te zetten.
ps: heb nu een 2600+ Amd-mobile in desktop, 1 gig ram en 6600GT