[4.0] Achterste kanalen omwisselen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
Ik dacht eens gek te doen (voor een echte tweaker stelt dit natuurlijk niks voor ;) )

Maar had thuis nog een stereo installatie op zolder staan en vond het jammer om hem op die manier van een stoflaagje te voorzien..

Dus heb ik hem verplaatst naar de bureau.

Het idee was er om voor aanvaardbaar "surround" te zorgen.
Ik had al een 2.1 setje aangesloten op mijn pc, waar ik zeer tevreden van ben..

Met wat gegoogle en geprobeer, heb ik de stereo achter mij opgesteld en gewoon de aangesloten op de 2de AUDIO-out jack van mijn geluidskaart. Natuurlijk ook wat aanpassingen in de instellingen..

Werkte meteen! :)

MAAR.. Natuurlijk kloppen de achterste kanalen niet zoals ze nu staan.

Ik wil de stereo ook gebruiken om radio te beluisteren, maar ook om dat “amateurisch surround” geluidje te hebben..

Natuurlijk kan ik de boxen gewoon omwisselen van plaats (of anders aansluiten), maar ik vertik het om het op die manier op te lossen ;)

Mijn vraag is nu eigenlijk of het mogelijk is om de achterste kanalen (de stereo) om te wisselen?

Links wordt rechts, rechts wordt links.. Maar dan softwarematig.

Ik ben in bezit van een Creative X-Fi XtremeMusic, moest dit helpen.

Alvast bedankt!

• kikibu
  • Laatst online: 29-01 21:23
Ik heb lang naar een oplossing voor mijn configuratie gezocht met het software matig wisselen van kanalen met nul resultaat. In theorie kan het, maar de vraag, zelfs vanuit de opensource/gratis hoek naar software hiervoor is denk ik gewoon te klein. Tevens is het alternatief, de boxenomdraaien met evt. een verlengsnoertje, een goedkoop en snel alternatief.

Ik zou dus snel voor dat alternatief gaan en deze lange en slepende zoektocht vroegtijdig staken. Take it from someone who's been there ;)

• Wouter06
héél, héél misschien is er toch iemand die het weet..
Maar toch bedankt, zal er niet teveel hoop in steken :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoe bedoel je stereo omwisselen?

Is het nu zo?
L - R
x
La - Ra
Waarin wil je het omdraaien? Hoezo kloppen de achterste kanalen natuurlijk niet? (x is de plek waar je zit)

• Wouter06
ik heb een 4.0 opstelling bestaande uit 2 sets..

ik heb standaard een 2.1 set aangesloten op de pc en heb nadien een gewone stereoketen erbij aangesloten..

Als ik de stereoketen op zich bekijk, staan de boxen goed, maar als ik mij omdraai en naar de pc kijk, zijn die kanalen omgewisselt als ik het totaal bezie als een 4.0 set

als je me begrijpt :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Wouter06 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:15:
ik heb een 4.0 opstelling bestaande uit 2 sets..

ik heb standaard een 2.1 set aangesloten op de pc en heb nadien een gewone stereoketen erbij aangesloten..

Als ik de stereoketen op zich bekijk, staan de boxen goed, maar als ik mij omdraai en naar de pc kijk, zijn die kanalen omgewisselt als ik het totaal bezie als een 4.0 set

als je me begrijpt :)
Euhm nee snap er geen drol van...

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Waarschijnlijk had je je gewenste oplossing nu al gerealiseerd ipv het op got te plaatsen ;)

Staan je boxen goed aangesloten op je stereotje? Sluit voor de lol eens de speakers omgekeerd aan op je stereotje en dan kijken of je de softwarematige oplossing nog wilt.

Voor radio luisteren maakt het 99% niet uit of links rechts is en visa versa.

edit/
Heb een soortgelijk probleem gehad waarbij ik mijn stereogeluid omgekeerd wilde hebben. Lang gezocht, niks gevonden, uiteindelijk na een jaar pas mijn boxen omgewisseld :+

Wellicht bestaat er een jack-plug input-output wisselaar. Daarnaast wil dit ook nog een oplossing zijn:

jack -> tulp wit/rood aansluiten op tulp rood/wit -> jack.

Maar draai nou eerst gewoon de boxen om ;)

[ Voor 36% gewijzigd door vacuumcleaner op 03-10-2007 15:23 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ik denk dat TS dit bedoelt:

X
x
X

links
sub
rechts

d luisterpositie

X
X

Stereo links
Stereo rechts

Als hij zich nu omdraait (d wordt p) dan is gehoormatig Stero links gewisseld met Stereo rechts.

Ik snap niet waar hij zich druk om maakt inderdaad maar goed, iedere gek zn gebrek ;)

BTW.. technisch op te lossen:
Meerstanden draaischakelaar met meerdere posities (bijvoorbeeld oude mechanische printerswitch), ingang vanuit de stereo solderen en op stand A originele setup (links=links etc) solderen en op positie B gewenste setup solderen (links=rechts etc) ...
Hee... je bent een tweaker of niet 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 15:28 . Reden: Klote nowysiwyg en mogelijke tech oplossing ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
wat Tasslehoff zegt, ik had hetzelfde probleem met mijn pc/tv, en een oude db-25 schakelaar gepakt...

Kwaliteit zal wel iets achteruit gegaan zijn, maar ach, dat hoor ik toch neit.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Met de vista drivers voor die geluidskaart is dit mogelijk in de THX setup console... in XP is dit niet aanwezig en ook waarschijnlijk niet mogelijk, ik had een soortgelijk probleem
Audio output kanalen roteren

• Wouter06
zoals tasslehoff zegt :)

welja, wou het gewoon hebben zoals het moest.. Maar idd, zoveel maakt radio nu ook weer niet gebruik van stereo (expliciet links of rechts geluid..)

Dan moet ik me er maar bij neerleggen en gewoon de luidsprekers 'verkeerd' aansluiten...

Bedankt voor de moeite en dan ook meteen mijn excuses voor vraag ;)

got ze nog!!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom verwissel je de rode en zwarte aansluiting van je pc naar de stereoketen niet gewoon? Dan blijven je kanalen goed bij het luisteren naar de radio en wordt het geluid van de pc ook omgedraaid.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Wouter06
kerel, geniaal _/-\o_

danku!
Pagina: 1