Ik zou graag een html- of excel-bestand kunnen maken van een mappenstructuur zodat je vanuit je browser of Excel kan klikken op de gewenste locatie. Is er iemand die zo'n programma kent? In de meuktracker heb ik niets gevonden. Alvast bedankt.
Het gaat om honderden directories en duizenden bestanden.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:13:
Ehh je kan toch gewoon in kladblok een HTM filtje schrijven?
Met PHP kan je vrij makkelijk de inhoud van een directory raadplegen en aan de hand daarvan een HTML file genereren. Of er een bestaand product is wat dat kan weet ik niet. Maar met een beetje zelf knutelen is het vrij makkelijk te realiseren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <pre> <?php //require("inc/main.inc.php"); function geefDir($dir, $voor) { $mappen = array(); $bestanden = array(); // Open a known directory, and proceed to read its contents if (is_dir($dir)) { if ($dh = opendir($dir)) { while (($file = readdir($dh)) !== false) { if(filetype($dir . "/" . $file) == "dir") { if($file != "." && $file != "..") $mappen[] = $file; } else { $bestanden[] = $file; } } closedir($dh); } } sort($mappen); sort($bestanden); foreach($mappen as $map) { print $voor . "*-\\" . $map . "\n"; geefDir($dir . "/" . $map, $voor . " "); } foreach($bestanden as $bestand) { print $voor . " |-" . $bestand . "\n"; } } isset($_GET['dir']) ? geefDir($_GET['dir'], " ") : geefDir(".", " "); ?> </pre> |
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Eerste hit Google "directory structure to html".
Arrived anxious, left bored
Pagina: 1