[XP] Swapfile/Pagefile uitzetten voor specifieke programma's

Pagina: 1
Acties:

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Hallo,

Ik heb een irritant iets op mijn laptop waar ik me al een tijdje aan erger.
Namelijk dat sommige programma's vervelend omgaan met hun swapfile.

MSN bijvoorbeeld verbruikt ongeveer 100Mb ram. In maximaliserde toestand is dat verdeelt:
RAM: 30mb Page: 80MB
MAar in tray/minimaliseert is dat:
Ram: 2MB PAge 90MB

Nu switch ik heel vaak tussen applicaties en minimaliseer ik zeer veel (nogal veel multitasking).
Bijvoorbeeld MSN kan dat heel me PC ophouden met maximaliseren (paar andere apps doen dat ook vaak).
Mijn HDD is namelijk 2.5" 54k, en als die bezig is, moet dus alles wachten op pagefile, en andersom.

Is het mogelijk om de pagefile voor specifieke applicaties uit te zetten? zodat die apps gewoon volledig in het ram blijve?
Ik kan hier niks over vinden, alleen over gehele page aan/uit, maar die wil ik graag aan laten.

aargh, verkeerde forum. Dacht dat k in ander tab-blad zat toen ik topic aanmaakt. Modje die het wil verplaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sibylle op 03-10-2007 13:17 ]

Ctrl+k

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
Move van PMG naar WC.

En nee, voor zover ik weet is het niet mogelijk de pagefile selectief te gebruiken. Dit omdat het onderdeel is van het virtuele geheugenmanagement van het OS en dus los staat van de afzonderlijke programmas.
Overigens zou het ook symptoombestrijding zijn want het geheugen dat wordt vrij gegeven door de page outs heb je schijnbaar hard nodig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.