Toon posts:

Gigabyte Raid Opstart [Probleempje?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren de nieuwe pc van mijn broertje geïnstalleerd.

Alles bolt wonderwel en snel, ik heb echter 1 puntje van ergernis...

Bij het booten blijft de RAID-bios steeds vragen om op Cntrl+G te drukken voor instellingen.
Na een paar seconden vedwijnt dit weer en gaat de boot verder.
De Raid 0 configuratie is aangesloten op de Gigabyte RAID drivers van Het P35-DS3R moederbord.

Is er een manier om deze melding/vraag over te slaan? In de handleiding vind ik er niets van.
Persoonlijker vind ik het strakker als de PC rechtsteeks van de Bios boot, zonder al te veel omwegen.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan je niet overslaan voor zover ik weet. Dit is de raid-bios die de schijven detecteert.

Wees blij dat je de intel raid niet gebruikt, die duurt nog veeeeel langer. Deze schijnt echter wel sneller te zijn, dat ga ik nog testen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

woekele schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:12:
Kan je niet overslaan voor zover ik weet. Dit is de raid-bios die de schijven detecteert.

Wees blij dat je de intel raid niet gebruikt, die duurt nog veeeeel langer. Deze schijnt echter wel sneller te zijn, dat ga ik nog testen.
De Intel RAID is aanzienlijk sneller dan de JmicronRAID (wat er eigenlijk onder het Gigabyte chipje zit). zeker als je de DS3R hebt zou ik die gebruiken ipv de Jmicron. Dat ding is voor mij de reden geweest om mijn DS3 om te ruilen voor een DS3P, zodat ik intelRAID had.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

De Intel RAID is aanzienlijk sneller dan de JmicronRAID (wat er eigenlijk onder het Gigabyte chipje zit). zeker als je de DS3R hebt zou ik die gebruiken ipv de Jmicron. Dat ding is voor mij de reden geweest om mijn DS3 om te ruilen voor een DS3P, zodat ik intelRAID had.
Interessant om weten !!! _/-\o_

Aangezien ik toch pas ben begonnen kan ik nog eenvoudig omschakelen.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heb gister de DS3R gekregen en heb het ook getest met raid0 en inderdaad, jmicron haalde maar ~70MB/s en intel haalt ~115MB/s. Scheelt toch behoorlijk. Maakt het ook nog uit op welke poorten je aansluit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

woekele schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:09:
Heb gister de DS3R gekregen en heb het ook getest met raid0 en inderdaad, jmicron haalde maar ~70MB/s en intel haalt ~115MB/s. Scheelt toch behoorlijk. Maakt het ook nog uit op welke poorten je aansluit?
Paars is Jmicron, Geel(of oranje) is Intel. Maakt verder niet uit op welke gele poorten dat je het aansluit. Vanuit de intel matrix util kun je heel veel instellen wat betreft RAID (ik heb er 2 320GBs in RAID 0 aan hangen, 2 500GBs als single disk en 2 DVDbranders).

Overigens heeft Jmicron wel weer een neiuwe driver uitgebracht kortgeleden die ook de performance wat omhoogtrekt en met name de cpu usage omlaag laat gaan, dat was namelijk voor mij de reden om de ICH8R plank te kopen. Ik heb dan de P965 ipv de P35, maar de Jmicron chip is hetzelfde en het principe van de ICH8(r) en ICH9(r) chips zijn ook hetzelfde.
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Interessant om weten !!! _/-\o_

Aangezien ik toch pas ben begonnen kan ik nog eenvoudig omschakelen.
En mocht je geen P-ATA devices meer gebruiken kan dat ding zelfs volledig uit.
Pagina: 1