Toon posts:

[Vista] Diverse websites niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Een aantal websites zijn vanaf mijn laptop (HP nc8430) niet bereikbaar. Het werk niet voor zowel draadloos als bekabeld. Ik kan de pagina zowel via Firefox als met Internet Explorer niet bereiken. Als ik probeer te pingen, staat ie heel even te denken en geeft daarna de melding dat de host onbereikbaar is. Op de andere PC's en laptops in het netwerk lukt het wel
Het volgende heb ik reeds geprobeerd:

- IP adres vernieuwen
- Statisch IP adres gebruiken
- DNS flushen
- Vista opnieuw opstarten
- Nieuw profiel aangemaakt
- Hosts file gecontroleerd

Het gaat om de volgende websites die ik niet kan bereiken via mijn laptop:

- Forumschorum.nl
- Ccchosting.nl
- Hair-and-dare.nl

Over hair-and-dare.nl nog even een opmerking: deze staat op server met IP adres 77.248.248.89. Ik kan alleen deze site niet bereiken maar bijvoorbeeld wel www.boer-bou.nl, staat op dezelfde server

Als er nog iemand is met geniale oplossingen, dan hoor ik deze graag.

Edit: Ik maak gebruik van Chello Extreme

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje

Verwijderd

Ook verder niet iets van een firewall? Heeft Vista geloof ik al standaard aan staan en geen idee of je zelf firewall programma gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik geen enkele firewall

Verwijderd

als ik een traceroute doe op forumschorum.nl, is ie gewoon niet te bereiken. Dus die site is opgelost. De rest: geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
als je hem in je browser opent, doet hij het wel, is misschien een beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels weer een stapje verder, het blijkt te zitten in het feit dat bepaalde naamservers niet bereikbaar zijn. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? De boel naar nul kan resetten of iets anders?

Verwijderd

Je kan zelf andere dns-servers invoeren bij je ip-config.

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het niet om, ik kan de bovenstaande websites niet bereiken op mijn laptop, ik kan bepaalde nameservers niet bereiken waar deze op draaien, verder werkt alles naar behoren

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nameservers (DNS-servers) worden in principe verzorgd door je ISP (Chello dus). Misschien moet je de oorzaak bij hen zoeken?

Probeer es OpenDNS als je DNS-servers, als het dan werkt, dan weet je waaraan het ligt. Let wel: als je achter een router zit denk ik dat ie eerst het IP van de router gebruikt om daar DNS-gegevens op te vragen, en als de router het niet weet, dan geeft die het door aan je ISP. Je moet dus je DNS-instellingen in je router wijzigen, niet op je laptop. Die krijgt ze immers van je router.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Zoals ik ook al aangaf, het is alleen op mijn laptop en niet op andere machines in het netwerk.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In de shell al es
[code]ipconfig /flushdns[/code]
geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 04-10-2007 17:08 . Reden: Ik heb niks gezegd... ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Allang, staat ook in de openingspost ;)
Pagina: 1