YES! 'k heb de Aiwa MP3 autoradio;

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
vorige week de Aiwa MP3 autoradio gekocht. Besteld bij www.gistron.com op do ochtend besteld, vr middag binnen.
auto: GolfII
boxen voor:100W deur:100w
achter 150w-> in een MDF hoedenplank subwoofer:550w
allemaal Kenwood
scheidingsfilter voor de subwoofer en een versterker van osio. geen versterkers voor de 'normale' boxen.
cd bakker: LG programma Nero Ik codeer op 128 VBR en 160.
het plaatsen ging gemakkelijk, mooi stekkerblok volgens de eu normen. het frontje plaatsen is een beetje beter opletten omdat het een kantelfrontje is. een Mp3cd met normale cd's leest ie in 15-20 sec, dingen zoals skihut(50 tracks) duurt max 30 sec.
zonder boekje begin je niet zoveel omdat er nogal veel functietoetsen met achterliggende menu's op zitten. daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van combi's om bv rds functies aan te sturen.
ik print de hoesjes om te weten wat er op de cd staat, maar hij pakt de albums in een andere volgorde dan op het hoesje staat :?
wat minder is, is dattie een keer knipperd wanneer je de volumeknop bedient
verders ben ik nog bezig om het ding het leren kennen...
als je vragen hebt, stel ze maar, ik weet ff niet wat nog meer interessant is om te vertellen.

Verwijderd

Vermogens klinken leuk maar ik vrees dat je niet zoveel vermogen hebt :)

De radio is in staat volgens specs 4x45 watt te geven maar je mag blij zijn als je er ook meer dan 30 watt per speaker uit haalt.
En een sub van 550 watt :?
Ik vrees dat ook dat veel lager ligt, het is immers de versterker die je wattage bepaalt.

Maar ik wilde ook die radio hebben totdat ik overal berichten lees over de slechte kwaliteit (duurzaamheid) van dat ding.
Ik krijg binnenkort zo'n cdx7000 van Sony, geen MP3 maar dat komt later wel op een andere manier :)

• the noise
paar dingen; ik schrijf dus na wat er op de dozen staat wat betreft W.
het gaat nu trouwens eigelijks al harder dan ik hebben kan, dus dit kan me niet echt boeien verder. 'K ben geen 100%audiofiel... en wil binnenkort eens de FAQ helemaal gaan lezen.

duurzaamheid... tja, dat wordt gewoon een kwestie van proberen. wat ik wel weet isdattie warm wordt. zou dit de levensduur kunnen beperken?

hoe trouwens MP3 op een andere manier?

Verwijderd

Ik heb een heel mooi 5" LCD (NTSC-RGB) schermpje die ik binnenkort met succes via een VGA-kaart weet aan te sturen. Mooi klein PC'tje achterin, trackball erbij en hoppa MP3, DVD, Internet etc. vanuit je auto >:)

• the noise
zozo, jij staat binnenkort met pezier in de file begrijp ik :?

hoe wil je dat nu eigleijks prcies gaan aansturen/bedienen?

Verwijderd

12/220 omvormer, VGA-RGB interface voor 5" scherm. ATI rage pro videokaart, 18 Gb HDD, DVDROM speler, ATI dvd software, SB128-4ch. en de bediening via trackbal.

aangesloten op:
http://www.euronet.nl/users/tooms/stereo.htm
:)

• the noise
sommige noemen mij nu al gek...

maar hij wordt na 4-5 uur spelen toch best wel warm, zou dit de levensduur kunnen beperken :?
zou een compu fan eronder beter zijn?

Verwijderd

Hoe bedoel je gek :? :)

Ik had begrepen dat de flinke warmteontwikkeling idd met de problemen te maken had. Als je de ruimte hebt, waaorm niet een fan onder of achterop maken ?

• the noise
ik zal binnenkort er een fan onder hangen dan..
erachter kan niet-> geen ruimte meer.
en omdat warmte toch al de neiging heeft omhoog te gaan kan ik dit beter bevorderen, neem ik aan...
of een aftakking maken aan het ventilatie systeem v/d auto. of zou dit stof in de hand gaan werken :?

en gek om er zoveel aan uit te geven, ik zit er 35000 km/jaar in te kijken, dan is een fijn stukkie geluid wel wenselijk, vindt ik dan.

Verwijderd

Elke autoradio wordt warm, dat zijn gewoon de eindtorren en mag niet alteveel uitmaken, er zijn miljoenen radio's die zo warm worden, elke dag weer en ik denk echt niet dat jij die radio zo lang gaat houden tot hij stuk gaat (en dan is het nog de vraag of dat ook echt door een overschot aan warmte komt).

• the noise
volgens jouw wordt dan alleen het laatste gedeelte warm, daar zitten overigens ook een aantal koelribben op het koelelement. maar als ik er een cd uithaal na +-2 uur MP3 spelen is die cd dus echt wel heet... 'k weet echter niet wanneer de termische beveiliging em stop zet, en ofdat dit de juiste grens is.

Verwijderd

Face it: Aiwa is gewoon een Boutmerk, je kan beter zelf iets maken ;)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 12 februari 2001 08:24 schreef the noise het volgende:
>>auto: GolfII<<
boxen voor:100W deur:100w
achter 150w-> in een MDF hoedenplank subwoofer:550w
allemaal Kenwood
scheidingsfilter voor de subwoofer en een versterker van osio. geen versterkers voor de 'normale' boxen.
cd bakker: LG programma Nero Ik codeer op 128 VBR en 160.
Ik zie een Golf 2, heb je alarm in je auto ?? Of er zijn geloof ik ook dingen voor de deurklink dat er moeilijker in te komen is !! Want je schijnt 'm makkelijk open te krijgen (Volgens mij kan elke junk het zelfs fatsoenlijk !!). Bij een vriend van mij hebben ze er al een keer een autoradio uit gehaald. Uit de onze is er nog nooit iets gejat (hehehe, hoef ik ook niet af te kloppen, want zo'n aftandse radio willen ze niet hebben. :))

Maareh, is wel erg gaaf zeg, een mp3 auto radio. Ik ken iemand die had "vruuger" een P100 achter in z'n auto liggen en had zo ook een alternatieve mp3 radio, maar dit is eigenlijk wel erg gaaf !! Damn, alleen moet ik dan zelf eerst nog es een auto kopen.. ;)

• the noise
een GolfII is gemakkelijk los te krijgen, maar wanneer je een beetje handig bent kunt je een autoradio vast zetten door bv het ventilatie systeem ff los te koppelen en de radio aan de kant van het shutbord vast te zetten. daarnaast kun je bij iedere auto een beveiliging aanbrengen in de deur zodat deze moeilijker los te maken is. Ik ben niet een enchte audiofiel maar wel handig met techniek *D

overigens ben ik wel van plan om er een koelertje onder te hangen...

Verwijderd

Als je al een beetje knappe radio heb met een ingang erop kan je net zo goed zo'n creative 6gb mp3speler in je dashboard gooien, is iets duurder maar dan behoudt je wel de goeie kwaliteiten van je radio, tis maar een idee....

Verwijderd

Ik heb de audio van mijn TV via een RF converter (soort FM zender in de antennekabel) gekoppelt, werkt ook prima !

• the noise
rht is creatieve audiofiel :)
maar 'k weet wat je bedoelt...

maarre, behoud..? hoe bedoel je?

Verwijderd

Zeg heeft die radio nu een afneembaar frontje ik wil hem ook gaan aanschaffen maar volgens mij verdraaid dat frontje alleen maar ? Dan is het nl geen optie want dan wordt ie zo gejat bij mij in de buurt !

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb de Lenco met Mp3 functie, maar die doet wazig met sommige Mp3's (Soort van jittergeluid) Heeft deze radio daar ook last van?

• the noise
frontje = afneembaar

ik heb nog nooit geen mp3 gehad die zo raar klinkt terwijl ik veel d/l
Pagina: 1