PC shuttle XPC 2 jaar oud MOBO dood

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 08:36
Ik zit hier dus met een shuttle pc die niet meer werkt en bij grondige controle en testen blijkt het MOBO stuk te zijn.

de Specs zijn:

CPU: Intel pentium 4 3.00GHz 630 prescott Socket 775 LGA
MOBO: Shuttle Inc. FB95V20 chipset i925x PCI - Express
geheugen: DDR2 512 MB (300MHz)

Nu wou ik de pc overbouwen in een grote kast (kast heb ik nog staan). Zodat ik dus enkel een nieuw mobo nodig heb. Maar nu is de vraag zijn de huidige mobo's nog compatibel met deze cpu en geheugen. Kan iemand mij iets aanraden dat degelijk, betrouwbaar, compatibel en niet overdreven duur is?

Het vorige MOBO is volgens mij overleden aan de warmte (stond ergens onder is).

Alvast bedankt

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Pak een willekeurig bordje met i915/VIA/SiS chipset en PCI-Express ofzo. Je kunt ook nieuwe chipsets gebruiken maar met jouw P4 heb je daar toch niet zoveel aan :)

Voor een paar tientjes moet je wel klaar kunnen zijn. Anders desnoods V&A?

Hier stond een dode link.

• IceBlue
't is voor de firma dus liefst een nieuwe op factuur. Ik denk dat ik er eentje gevonden heb (€49,50). Kan iemand mij bevestigen of deze compatibel zal zijn met mijn oudere hardware? Denk het wel maar ik vraag het liever even voor de zekerheid.

Deze is het: hier

Verwijderd

Mocht je die shuttle nog eens kwijt willen, misschien vind ik 'm wel leuk als hobby project. Welk model is het eigenlijk?

• IceBlue
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:53:
Mocht je die shuttle nog eens kwijt willen, misschien vind ik 'm wel leuk als hobby project. Welk model is het eigenlijk?
deze is het

Afbeeldingslocatie: http://www.bekkercc.nl/SB95PV2.jpg

maar ik weet nog niet wat ik er mee ga doen ;)

• Flythe
  • Niet online
Zo te zien is dat mobo wel compitabel met je andere onderdelen

Verwijderd

Mooi kastje Iceblue, ik hoor het wel, heeft geen haast; geef me tegen die tijd maar een seintje op peter@prettyblueone.com

• IceBlue
bedankt! Maar nu had ik dit ook nog gevonden:hier

Dit is wel goedkoop voor een volledige behuizing + mobo + voeding. Als ze deze snel kunnen leveren dan bestel ik wss deze. Anders zal het toch ombouwen worden. 8)7

@ prettyblue als ik niet meer nodig heb zal ik aan je denken :) ;)

Verwijderd

Inderdaad is die Shuttle erg goedkoop, je zit dan alleen maximaal aan een P4HT op 3.6GHz, nieuwere CPU's kunnen er niet in. Daarom heb ik een Asus T3-P5 gekocht (zelfde prijs maar wel geschikt voor een QuadCore). Is alleen een tikje groter qua kast, verder vrijwel zelfde mogelijkheden.

Maar als je inderdaad gewoon je schijf, CPU en geheugen om wilt gooien is die Shuttle wel de beste en goedkoopste optie!
Pagina: 1