Toon posts:

[PC] LED van harddisk en cd-rom speler knippert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb de forums al doorgebladerd, echter kan ik geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb bij iemand een oude pc geinstalleerd (600Mhz), echter wanneer hij uitstaat gaan spontaan de LED van de harddisk en de cd-rom speler knipperen na een tijd.
De computer werkt voor de rest perfect, heb er Windows 2000 erop gezet en hij loopt als een tierelier.

Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen? Bijvoorbeeld:
- Brakke PowerSupply
- Brakke Mobo
- stroomstekker
- aan uit knop
- Wake up on lan (terwijl hij niet aan het netwerk hangt, en de drivers niet zijn geinstalleerd)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Geduld ;)
Geduld
Geduld..
Geduld....
Er is vast wel iemand die je vandaag of morgen hiermee wilt helpen, maar ik denk wel dat je je probleem eerst eens duidelijk moet omschrijven!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:56 ]

Verwijderd

Kan zijn dat je de pc dan niet goed afgesloten hebt. Dat 'ie op standby staat ofzo.
Bij mijn oude pc moet ik, na het afsluiten van windows, de aan/uitknop 5 seconden ingedrukt houden om hem helemaal uit te zetten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik ook de knop 5 seconden inhouden. Echter na een paar minuten gaan de ledjes knipperen en tikt de CD-ROM speler echt heel vreemd.

Ga morgen maar eens de volgende punten afwerken:
- Voedingstekker omwisselen met die van de monitor
- aan uit knop controleren
- in de bios de wake up on lan uitzetten

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:38:
Dat doe ik ook de knop 5 seconden inhouden. Echter na een paar minuten gaan de ledjes knipperen en tikt de CD-ROM speler echt heel vreemd.
De boel boot niet op als de LEDs knipperen? Dus de CPU fan blijft uit, HDD's spinnen niet, enzovoort? Dan komt de PS_ON lijn in ieder geval niet (op dat moment) laag, en de enige spanning die in het systeem aanwezig moet zijn op zo'n moment is de +5VSB lijn.

Misschien dat je een brak ontworpen voeding hebt die +5 en +5VSB aan elkaar heeft zitten, wand anders kan je CD-ROM LED nooit aangaan (die krijgt nooit genoeg stroom via de IDE geleverd, de print moet actief zijn).

Probeer eens een andere voeding als je die hebt. Goed kans dat de boel dan anders functioneert.

Je hebt ook kans dat na afsluiten van Windows de boel niet fatsoenlijk 'uit' gaat omdat vooral oudere moederborden wel eens problemen kunnen hebben met soft-off. Dan blijft o.a. de voedingsfan wel draaien, HDD's spinnen wel down maar +5 en +12 blijven hoog. Je kunt dit checken door de boel af te sluiten en dan op 'eject' op je CD-rom te drukken, gaat dan de tray open dan weet je dat dit het probleem is. Daar is één simpele oplossing voor: Ombouwen naar 'AT-style', dat houdt in PS_ON (bijvoorbeeld met een paperclip) aan aarde verbinden en de PC aan of uit zetten met de netspanning. De PS_ON onderbreken met een handbediend schakelaartje kan hier ook uitkomst bieden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:55:
Geduld ;)
Geduld
Geduld..
Geduld....
Er is vast wel iemand die je vandaag of morgen hiermee wilt helpen, maar ik denk wel dat je je probleem eerst eens duidelijk moet omschrijven!
Hij heeft alle recht zijn topic te kicken na 24u geen reacties te hebben gehad :)

@ TS : Lijkt mij toch echt een PowerManagement probleem, speel eens met je BIOS instelling en/of reset deze eens.
Pagina: 1