[Exchange/Outlook] Automatische importeren verjaardagen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.085 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 13:50
Ik kreeg zojuist de vraag voor mijn kiezen of het mogelijk is om bij iedereen in Outlook de verjaardagen te importen.

Is dit mogelijk? Eventueel op Exchange niveau ofzo?

• Exchange 2003 SP2
• Outlook 2003

Ik heb zitten zoeken op google op “Birthday add-in” etc…maar kan niet echt een makkelijk iets vinden.

Misschien is het mogelijk om een soort script naar iedereen te versturen zodat ze meteen alle verjaardagen in Outlook hebben staan?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou kunnen kijken of je je calendar (met enkel verjaardagen) kan exporteren naar bv. een ICS en deze dan weer importeren of iets dergelijks? :)

• Pedr0
Hmmm, goeie tip....ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan. :+

Kom erop terug.......

• Pedr0
Hmmm, dit gaat dus niet lukken. Krijg het voor geen enkele mogelijkheid voor elkaar..... :'(

Misschien dat iemand anders nog ideeen heeft?

Tja, en anders moet men het maar handmatig gaan doen..

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30
1 persoon die ze beheert en dan iedereen uitnodigt?

of een public calendar, maar niet zo bekend mee. Volgens mij moeten ze dan de gebeurtenissen dan alsnodig kopiëren, wat mij ook niet zo'n succes lijkt.

Verwijderd

Heb je het eigenlijk over verjaardagen van Contacts of van Users van je exchange domein ?

Overigens hier een tip om 2 calendars in outlook over elkaar te leggen (als dat is wat je bedoeld):

http://lifehacker.com/sof...oogle-calendar-301348.php

sorry is voor OL2007

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 14:03 ]

• Pedr0
Sorry, het gaat hier om users van het Exchange domein.....

Het moet volgens mij te doen zijn omdat ik bij mijn vorige baan een CRM pakket had waarmee je een-op-een kon syncen met Exchange, dus ook verjaardagen.

• Pedr0
Niemand een idee?

Ik geef het namelijk op.....wordt handmatig vrees ik! :'(

Verwijderd

Pedr0 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:46:
Niemand een idee?

Ik geef het namelijk op.....wordt handmatig vrees ik! :'(
Ja ik google op exchange+users+birthday levert niet veel goeds op,
maar een en ander is met een simpel scriptje wel te maken natuurlijk.
(wordt wat lastiger als je het wilt "embedden" , moet je met eventsinks op de exchange gaan zitten werken etc). Maar gewoon iets wat je 1x week/maand ff draait kan goed hoor.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Lees eens het artikel Customize the Outlook calendar with your company's important HR dates

Maak een aangepast holiday bestand (Zet gelijk de dagen er in dat het salaris wordt betaalt) en zoek op Internet of je dit automatisch kan importeren met Outlook. Misschien kan je de vraag beter in Officesuites en -software stellen.

Verwijderd

Regman_XP schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:22:
Lees eens het artikel Customize the Outlook calendar with your company's important HR dates

Maak een aangepast holiday bestand (Zet gelijk de dagen er in dat het salaris wordt betaalt) en zoek op Internet of je dit automatisch kan importeren met Outlook. Misschien kan je de vraag beter in Officesuites en -software stellen.
leuke oplossing als je op een kantoor van 10 man werkt, idereen moet de ge-exporteerde kalender importeren. gaat niet werken. ik vind het raar dat hier nik standaards voor is.

• Pedr0
Inderdaad, ik snap gewoon niet dat hier een simpele oplossing voor is.Heb het ondertussen nog steeds niet kunnen fixen trouwens :/

• Pedr0
Toch even een schopje........heb dit puntje nog steeds op mijn (afwerk) lijstje staan.

Echt niemand die hier een oplossing voor heeft? Eventueel een 3th party tool ofzo?

Ik begin aardig het idee te krijgen dat het gewoon niet mogelijk is...... 8)7

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 18:23

Muggie

8 pm

Als er toch maar tien man werken kun je net zo goed een meeting request en iedereen uitnodigen, je moet natuurlijk geen dagen wakkerliggen van zo een klein iets :)

PSN: mug_8pm

• Pedr0
Ik lig er ook niet wakker van.......

En er werken 50+ mensen hier op kantoor. Ik kan het gewoon niet begrijpen dat dit niet makelijker kan.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49
Als je kan scripten is het makkelijk: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms988680(EXCHG.65).aspx

Zo kun je dmv vbscript en cdox afspraken in de agenda plaatsen.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Pedr0
Ja, ik moet mezelf er binnenkort toch aan gaan wagen....het scripting gebeuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 03:16:
[...]

leuke oplossing als je op een kantoor van 10 man werkt, idereen moet de ge-exporteerde kalender importeren. gaat niet werken. ik vind het raar dat hier nik standaards voor is.
hoezo je kan deze oplossing gewoon distribueren onder de gebruikers. Lees het artikel maar eens goed.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:13:
[...]
hoezo je kan deze oplossing gewoon distribueren onder de gebruikers. Lees het artikel maar eens goed.
Vind het ook geen fantastische oplossing. Als er een paar zijn die het verkeerde knopje drukken, dan komen al die dagen er dubbel in, welke je dan handmatig één voor één moet verwijderen zover ik me kan herinneren.

Dan is scripten toch een stuk interessanter.
Pagina: 1